|
Post by Bengt on Oct 19, 2009 11:33:10 GMT 1
Kan jag nog tänka mig att ta emot, jag har tyvärr tappat bort den fil jag fick av Bengt i samma ärende. Utom vid diskkrascher slänger jag aldrig någonting! En ny kopia är på väg via mail. (edit) Förresten, jag skickar en till Anton oxå för jämförelse. Hmm ... hotmail ... får se hur det går.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 19, 2009 12:12:51 GMT 1
Det är lätt att vara stursk och bygga på sådana projekt om man som jag aldrig blir klar med dom.
|
|
|
Post by aj on Oct 19, 2009 19:13:24 GMT 1
Det här är modellbygge på riktigt, inge fjant med Tamiya o Hasse Gawa. Vi har två modiga män "On The Deck". Honnör och respekt ! MVH Anders
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 21, 2009 23:07:25 GMT 1
höger vinge börjar ta form ...på ovansidan iaf skevrodret är förlängt annars så verkar det var identiskt med SBDns Jag har också börjat med avgassamlarringen? den ribning som syns är inte för någons pleasure utan är försäkningar i milliputen för att se hur mycket som ska slipas ner till vald profil. spoiler allert jag har också ett annat projekt på G mest för att test att måla med vallejos british uniform colours eller vad den heter antingen som vignet eller som en del av ett större diorama Bren skyttens ansikte kommer jag inte att ersätta men laddaren får troligen ett hornet eller verlinden ansikte. Samt en del extra mtrl från spareboxen bla mag till brenen, förmodligen kapade från tamiyas brenar
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 22, 2009 15:25:01 GMT 1
en sista uppdatering inför helgen, byggbordet behövs till annat. blä höger vinge börjar se okej ut ska till mer volym samt en hel undersida då Ni kanske undrar över dihedralen ...klart ni gör mässingsprofil som böjts till rätt vinkel ...ungefär skall lödas för förstärkning ... detta sker långt bort från plasten då förstås
|
|
|
Post by Micke on Oct 22, 2009 16:15:38 GMT 1
Jåsiken, vad du kör hardcore workshop just nu!!! PROTEST! Inget kan vara viktigare på byggbordet än detta!
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 22, 2009 16:26:22 GMT 1
protest framförd till och motagen av svaranden ....käranden sover på soffan i natt *leeeeeeeeeeeeeeer*
|
|
|
Post by Micke on Oct 23, 2009 1:25:11 GMT 1
*LOL*
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 23, 2009 11:55:52 GMT 1
Det där är ju som att bygga ett flygplan...på riktigt. Extremt orädda människor är ni, du och Anton.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 5, 2009 22:02:57 GMT 1
Gapar av förundran. Vansinnigt coolt är det att se bygget och alla material och tekniker. Bugar för ditt mod och tålamod Johan -san.
Bugar dessutom för din goda smak att bygga brittiska figure. well done old chap.
|
|
|
Post by one0wonder on Nov 5, 2009 23:22:09 GMT 1
Det ser lovande ut för oss anglofiler på modelfronten nu
|
|