|
Post by Tandapan on Jun 6, 2004 16:43:27 GMT 1
Blev lite sugen på att fota en del av det jag hunnit bygga på min Thunderbolt. Tordes inte fota den schackrutiga motorkåpan eftersom den ser ut som om katten hade släpat in den. Skärpan och ljuset i bilderna är inget vidare men hoppas ni ser något ändå. Skar ut mätarna från dekalarket och klistrade på dem en och en. Tidsödande men ger bra resultat. Bara på med Micro-Sol och sedan sätter de sig fint. Motorn är bara lätt modifierad med simpla tändkablar. Nåväl, syns ju ändå inte så mycket innanför motorkåpan. Drog lite blytråd som push-rods från gasreglage och övriga reglage. Hejhopp!
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 6, 2004 17:13:43 GMT 1
Holy crap! Det där såg pilligt ut. Men ååååå så snyggt.
Vantar med spänning att se resten av planet.
|
|
|
Post by Micke on Jun 6, 2004 17:29:02 GMT 1
"Slöbygger" jo, jag tackar! Still have the magic touch, I see!
|
|
|
Post by newsoft on Jun 6, 2004 17:35:31 GMT 1
Yay!! Äntligen bygger han igen. Ser fram emot mer av P-47-bygget.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 6, 2004 20:24:31 GMT 1
Yowza...... Ser grymt ut, Är det orginal cockpiten? Är den lika bra som det sagts överallt??
Ååååååaiaaaaaaaaagh. jag får ju nästan panikångest snart.... nu vill jag bygga P-51 genast!
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 6, 2004 20:33:40 GMT 1
Ett förtydligande bara:
Det där byggde jag och målade för säkert ett par månader sedan så det finns ingen anledning att tro att jag är lika snabb som Krilleman. ;D Jag är lika långsam men osnabb som vanligt, hehe.
Just nu har jag tagit fram en Wiesel från AFV Club som jag velat bygga länge. Bilder finns i en annan tråd.
|
|