|
Post by Tandapan on Aug 23, 2007 20:28:02 GMT 1
Jag har glömt skriva att jag tidigare i somras var på Färg & Tapet på Västerslätt för att kolla på färger att måla stugan i invändigt och där blev jag glatt överraskad av att de hade en hel glasmonter med airbrush-prylar. Två Iwata-sprutor hade de inne samt en massa tillbehör. Dessutom kunde de ta hem vad som helst ur Iwata-sortimentet lät det som. Jag köpte en "Airbrush cleaning station" ( se www.bearair.com/images/CleaningStation.jpg ) Kan vara bra att veta!
|
|
|
Post by Bengt on Aug 29, 2007 21:42:14 GMT 1
Cleaning woman, CLEANING WOMAN! (Steve Martin - Dead men don't wear plaid)
Hur funkar en sådan station med 'bottom feeder' och lösningsbaserat mån tro?
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 30, 2007 12:56:37 GMT 1
Grejen är att den är ju minst avancerad i världen; det är bara en tung glasburk med anpassat lock och airbrush-ställ och en tätning man sticker in sprutan genom och blåser sedan ut all färg ner i burken. Sedan sitter det ett utbytbart filter som den filtrerade luften åker ut genom. Tror det är mest att man ska bli av med partiklarna och således lär den inte hjälpa mycket mot organiska lösningsmedel. Nåja, schysst airbrush-ställ och liiiite mindre partikelinferno funkar för mig. Kommer inte ihåg vad jag gav för den. Kanske 250:- ? Edit: Oj, glömde skriva att den kanske inte funkar så jättebra med underliggande färgkopp. Dessutom är den anpassad för Iwata, så min Hansa-spruta får jag vinkla lite för att få in den.
|
|