|
Post by Tandapan on May 26, 2007 14:52:11 GMT 1
Alltsedan jag gjorde lumpen på AF1 95/96 har jag velat ha en ultraljudstvätt för att rengöra t.ex. färgsprutan i. Kjell & Co kommer till min räddning och jag har idag köpt och testat nedanstående produkt: www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=40491&path=Testade först att köra några silverringar och glasögon och grejor innan jag gav mig på färgsprutan. Grejorna blir riktigt, riktigt djuprengjorda och ser nästan nya ut, minus de repor man själv orsakat förstås. Körde sedan färgsprutans alla delar i den och sprutan har nog inte varit så här ren sedan jag skaffade den för en 11-12 år sedan. Visst, all intorkad färg löser den inte upp efter en körning på några minuter, men jag tror att om man tillsätter något lämpligt rengöringsmedel i vattnet kanske det kan hjälpa till ytterligare. Åtminstone pulvriserar apparaten den smuts som finns på objektet man tvättar så att det blir hundra gånger lättare att sedan slutrengöra med t.ex. en Tops doppad i Aceton eller liknande. Någon som behöver något rengjort? ;D
|
|
|
Post by Micke on Sept 6, 2007 11:53:30 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 6, 2007 12:31:19 GMT 1
Mycket intressant, Micke. Eftersom vätsketanken på min ultraljudstvätt är i rostfritt stål, så ska det inte finnas något som hindrar en från att hälla i starkare starkvaror i den. Problemet är väl bara att få upp vätskan och få tillbaka den i sin behållare igen. Pipett grande kanske?
Jag tror att ultraljudstvätt är det allra bästa sättet att rengöra en airbrush. Blir ju ingen förslitning på delarna heller.
|
|
|
Post by Micke on Sept 6, 2007 12:42:02 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 6, 2007 14:39:07 GMT 1
Beer bong FTW!!! ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 25, 2007 9:49:59 GMT 1
Såg detta på HS idag: www.hyperscale.com/reviews/tools/ultrasoniccleanerreviewjl_1.htmJag hade inte tänkt på att man ju kan använda den till att tvätta plast- och resindelar rena också. Just ja, glömde ju att fråga inför vårt första byggmöte om det var någon som vill att jag tar med mig tvätten dit. Jag kan plocka med den till nästa session om det är någon som vill rengöra färgspruta eller annan mackanick, eller bara tvätta sin klocka med metallarmband.
|
|
|
Post by Micke on Oct 25, 2007 11:22:20 GMT 1
Vi får skicka in Daniel i bastun meden vi kör ultraljudstvätten då.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 25, 2007 22:01:51 GMT 1
Hahaha! Ja, jag och hundarna blir galna. Fast skämt åsidå fungerade den ju suveränt. Klockarmbandet har inte varit så rent sedan det var nytt.
|
|