|
Post by Tandapan on Apr 28, 2007 23:15:43 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 29, 2007 7:39:38 GMT 1
Kunde inte hålla mig så jag provade lite nu på morgonen. Bilden till vänster är helt obehandlad (så när som på beskuren i Photoshop) och bilden till höger är den senaste jag tog innan jag skaffade ljustältet. Den sistnämnda har jag fixat till färgerna på så gott det gick och även behandlat på flera andra sätt i Photoshop: Återkommer med fler bilder.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 29, 2007 8:01:44 GMT 1
Testade kasta in Henscheln i tältet också och även om min kamera är crap så får man bortse från det och i stället fokusera (ha!) på hur pass bra tältet mjukar upp skuggor etc. Satte bara upp prylarna på köksbordet och sedan var det fort gjort att fota. Det följer med fyra olika bakgrunder också: Vit, svart, blå och röd och som ni ser får man en mjuk övergång från "golv" till vägg i lådan i och med att skynkena draperar sig med en mjuk kant längst ned.
|
|
|
Post by Micke on Apr 29, 2007 14:39:20 GMT 1
Cool Matte! Jag måste säga att det ser väldigt lovande ut. Kommer gärna förbi och testar med min kamera. Gjorde en litet test med din första bild och körde den genom "tvättfunktionen" i PSP XI. Mycket snoffsigt!
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Apr 29, 2007 14:45:13 GMT 1
Tackar för tipset Matte! Man kan hitta en del smått och got hos Kjelle & Co.
|
|
|
Post by newsoft on Apr 29, 2007 14:55:30 GMT 1
Ja, det blir grymt proffsigt resultat. Coolt!
|
|
|
Post by Braemp on Apr 29, 2007 20:20:26 GMT 1
Mycket intressant, blir absolut mycket mjukare ljussättning. Coolt att det kom med olika bakgrunder. Sen måste jag ju säga att Henscheln kanske är bland det snyggaste jag sett.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 30, 2007 18:16:09 GMT 1
Micke var och hälsade på i dag och passade på att plåta lite med en bättre kamera. Med lite lek i Photoshop blev det en gammel bild: Tack till Micke för hjälp och råd och foto.
|
|
|
Post by Micke on Apr 30, 2007 18:20:37 GMT 1
Tack själv för att jag fick leka i ditt tält. ;D Bilden blev ju jättebra!!!
|
|
|
Post by DCycle on May 1, 2007 23:44:24 GMT 1
Ser riktigt profesionellt ut! Jag har tänkt göra ett eget ljustält utav en papperskorg från Ikea i vit genomskinlig plast. Den har dock fått stå oanvänd ganska länge, men jag ska se ifall jag kan ta itu med det snart.
|
|
|
Post by Force on May 5, 2007 11:59:57 GMT 1
Hmm...det där såg intressant ut, måste nog dit och shoppa ett.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|