|
Post by Krilleman on Apr 27, 2007 11:41:54 GMT 1
Den 28/4 släpper Citadel en ny typ av färger som heter "foundation paint". Dessa innehåller mycket fler färgpigment än "vanliga" hobbyfärger. De har alla en fin matt yta. det som släpps imorgon är ett "set" med samtliga färger som finns. Det skulle kosta kring 375kr. till sommaren kommer man kunna köpa dessa färger löst. Några figurer målade med dessa finns att beskåda i montern på Fantasia här i Umeå. Länk till sida om detta: uk.games-workshop.com/storefront/store.uk?do=List_Models&code=302033&orignav=300810
|
|
|
Post by Tandapan on May 5, 2007 11:02:01 GMT 1
Jag köpte ett sådant set idag. Ska testa lite och återkomma med omdömen. 349:- tror jag de kostade.
|
|
|
Post by Tandapan on May 8, 2007 18:17:54 GMT 1
Nu har jag hunnit testa Citadel-färgerna och kan göra några reflexioner. - De täcker enormt bra. Ett lager räcker om man har prime:at ytan.
- De flesta av kulörerna i setet är användbara
- Det funkar att späda dem med SE fönsterputs (inte till sprutmålning kanske, har inte testat det).
- De torkar fort, både på gott och ont.
- Inte helt lätta att torrborsta med i och med att de torkar in i penseln efter en stund, men snabbar man sig går det bra.
- Burkarna är bra utformade.
Sitter på jobbet nu så jag kan inte lägga ut några bilder men hittills har jag hunnit måla sockarna på pilotfiguren med Citadel-färg och även den där stegen som jag scratchade i tunn plywood. Målade den röd och som sagt krävdes bara ett lager för att få det att täcka. Mycket imponerande. /Mattias
|
|
|
Post by Krilleman on May 9, 2007 12:57:02 GMT 1
Kul att höra att de gick att använda. Personligen torrborstar jag bara med Tamiya och Citadels färger. men det är kanske bara för att jag är van med dem.
Ser fram emot bilder.
Kommer nog köpa förgerna själv i sommar.
|
|