|
Post by DCycle on Feb 16, 2007 23:37:23 GMT 1
Hittade detta färgpaket på Fantasia idag. De har börjat saluföra vissa paket med modellfärgerna också. Enligt föreståndaren skall skillnaden mot game vara bättre målarkvalité på modellvarianten men sämre hållfasthet, då figurspelarna vill ha färger som hålls kvar på figurerna när de spelar med dem. Jag har inte hunnit testa dem ännu. Fanns Afrika Korps- och Brittish-paket att köpa för samma pris, samt ett "Quartermaster"-paket med fler färger (10st ?) för 249kr.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 17, 2007 6:07:05 GMT 1
Jag rekomenderar verkligen Vallejos färger. Jag har använt flera av de färgerna på gubbarna till jagdpanthern. Synd att fantasia än så länge inte säljer lösa färger ur det sortimentet.
|
|
|
Post by DCycle on Feb 17, 2007 7:21:16 GMT 1
Tydligen ska det vara på gång med ett litet ställ med lösa kulörer ur Model-sortimentet. Men tills dess får vi hålla oss till godo med dessa set.
|
|
|
Post by svinto on Feb 17, 2007 10:48:52 GMT 1
Coolt man kanske skulle införskaffa ig ett parti
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 17, 2007 15:47:14 GMT 1
Jag har också börjat använda Vallejo:s färger och kan rekommendera de helhjärtat - bl.a. har de en i mitt tycke suverän mattlack som verkligen blir "Dead FLAT". Vi kanske skulle gå ihop ett gäng och påverka "Fantasia-killen" (som f.ö. är trevlig och bra att ha att göra med!) att ta hem ett större sortiment av Model-colour. Vi är ju flera som har upptäckt alla dioramamaterial som finns i butiken. STÖD DIN LOKALA HOBBYHANDLARE !
//Thomas
|
|
|
Post by DCycle on Feb 19, 2007 23:57:56 GMT 1
Första intrycket efter att ha målat lite 1:35 figurer är superbra. Jag har mest penselmålat akryl med GamesWorkshop-färgerna innan, och denna färg känns mycket bättre. Flyter bättre, täcker bättre (drygare alltså), färgen på paletten går att hålla vid liv betydligt längre än GW bara man tillsätter vatten kontinueligt.
Enda jag glömde till en början var att skaka färgburken ordentligt. Skakade bara litegranna (typ "filpaketsskaket"), men det blev bara någon färgad vattnig sörja som inte täckte bra. Läste lite på Vallejos hemsida om tips och råd, och efter ett intensivt skakande och några rejäla handflator på burkbotten likt en ketchupflaska, så hade färgen blandat till sig till sin optimala form.
Kommer defenitivt att köpa in fler kulörer!
|
|