|
Post by Krilleman on Jan 25, 2007 18:07:32 GMT 1
För några veckor sedan fick jag syn på Games Workshops modelling snow på Fantasia här i Umeå. Idag köpte jag en burk eftersom jag tror den kan komma till användning i Jagdpantherdioramat. Min gamla "Stuart" får ännu en gång agera försökskanin. Jag började med att blanda ut trälim med vatten så det skulle bli lättare att applicera. Sedan duttade jag lim där snö borde ha samlats om tanksn stått övergiven ett tag. Därefter hällde jag på riklig mängd av snö. Efter några sekunder skakade jag tillbaka överflödet i burken. Så här blev resultatet: Efter lite mer nersnöande: På snöhögen bakom tornet har jag byggt upp en större hög genom att göra flera lager på samma sätt som ovan. Jag rekomenderar verkligen denna snö. Games Workshop har verkligen skärpt sig under de senaste åren och deras "flocking"-grejs är av riktigt bra kvalitet. Jag ger därför games Workshops modelling snow fem hårda isbollar av fem möjliga. Pris 69:-
|
|
|
Post by Micke on Jan 25, 2007 18:43:18 GMT 1
How nice is that! Ser precis ut som kallsnö. Men hallå, kan ingen bygga ett söderhavsdiorama med palmer och sand - Jag fryser!! ;D
|
|