|
Post by Tandapan on Nov 29, 2006 22:27:22 GMT 1
Var på Ica Maxi på Strömpilen i kväll och hittade då en sak som jag tror kan vara av intresse. Ett block av neoprengummi med sliptjohejsan på var sida i två olika kornigheter. Samma material som MicroMesh skickar med i sina set med slipdukar. Kostade 45 spänn tror jag och producerar (bokstavligt talat) strålande resultat på nolltid. Kanske lite klumpigt för finlir, men det går säkert att skära bitar ur den om man vill ha mer precision. Tog kanske 15 sekunder att få upp lystern på en av luckorna till landningsställen på Horneten. Plasten den är gjuten i är rätt matt, så lite extra spit shine skadar ju inte...
|
|
|
Post by Micke on Nov 29, 2006 22:54:59 GMT 1
Jag fick en nästan likadan kloss från min sambo som hon hade hittat på Lindex. Den har fyra slipgrader och kostade 20:-
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 29, 2006 22:58:00 GMT 1
D'OH!
|
|
|
Post by Micke on Nov 29, 2006 23:01:51 GMT 1
Gråt inte. Din kanske är bättre.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Jan 18, 2007 5:06:21 GMT 1
Va!?..ska man polera plasten innan man målar? Jag är bara glad om plasten är lite matt så humbrol färgen "fäster" bättre..fast jag lever ju fortfarande på stenåldern och använder penslar gjorda av mammuthår..
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 18, 2007 15:44:25 GMT 1
Hehe, ja vad blir nästa steg i dessa galenskaper? Att klippa loss delarna från gjutramarna innan man målar dem? Guuuuuuuuuuud så sjuuuuuukt... ;D
|
|