|
Post by Micke on Sept 25, 2006 23:21:08 GMT 1
Hej! Tänkte bara tipsa om Co/Techs så kallade "Gravyrpenna" på Clas Ohlson. Köpte en sådan idag och blev jättenöjd. För 198:- är det ett fynd om man vill ha en smidig slip/borr/putsmaskin som väger 1/3 av en Dremelvariant och som faktiskt går att hålla som en penna i handen när man jobbar. Massor av fina tillbehör följer med i praktiska små lådor och det bästa av allt: Maskinen har steglöst varvtal mellan 0-22 000 varv! Ingen dimmer eller reostat behövs alltså. Det följer också med 4 chuckar i varierande storlek så att det går att köra det mesta i den. Fem breda leenden! ;D ;D ;D ;D ;D Micke
|
|
|
Post by Bengt on Sept 26, 2006 5:14:03 GMT 1
Verkar vara en vetting sladdanslutning på den oxå, inget strul med vriden sladd som kan fara på egna äventyr. Eller ser jag fel?
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 26, 2006 10:10:54 GMT 1
Jag har en sån där penna jag också och kan definitivt rekommendera den om man ser till hur mycket man får för pengarna.
Det enda som stör mig med den är att chuckarna inte är tillverkade med så väldigt imponerande precision, så de borrar eller tillbehör man skruvar fast i den har i bland en tendens till att inte centreras och vill då gärna wobbla lite.
Rekommenderas ändå!
|
|
|
Post by Micke on Sept 26, 2006 11:12:00 GMT 1
Jag har inte märkt att chuckarna saknar precision men däremot upplever jag att vissa av de medföljande slipstiften inte riktigt håller någon högre kvalitet utan wobblar. Detta åtgärdas enklast med att köpa Dremels stift som är mycket bättre i det avseendet. Sladdanslutningen är av typen "roterande stift", hane i hona och fungerar bra.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Oct 23, 2006 20:35:25 GMT 1
Tack för tipset Micke ! Det är suveränt med den STEGLÖSA varvtalsregleringen - inget mer problem med SMÄLT PLAST pga hög friktion.
|
|
|
Post by Force on Nov 11, 2006 10:43:09 GMT 1
Sena krappar!! Nej...Jag har inte försvunnit från jordens yta...Jag har bara haft mycket att göra sista tiden och har inte haft tid med så många forum mm. Jag köpte faktiskt en sån gravyrpenna på "Clas i Sjön" förra veckan, efter att ha sett den här. Nu har jag ju en riktig Dremel också men jag tycker dels att den är lite för klumpig för finlir och dels att den som alla kanske vet, går aldeles för fort. Och jämför man då vad en sån här penna kostar gentemot en sladd dimmer så blir prisskillnaden inte så stor.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Nov 11, 2006 13:36:05 GMT 1
Det är synd att man inte får procent på försäljningen av dessa gravyrpennor. ;D
Kul att "se" dig igen, Force.
|
|
|
Post by Force on Nov 11, 2006 19:03:02 GMT 1
Hehe...Ja du skulle haft provision på försäljningen Micke för det är ju din förtjänst att dom sålt åtminstone en...till mig ;D, men det kanske går att ta ut i efterhand. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Nov 27, 2006 14:25:55 GMT 1
Köpte en idag. Låter som en bra investering. Skall bli spännande att prova.
|
|
|
Post by Braemp on May 8, 2008 14:01:00 GMT 1
köpte en idag jag med.
|
|