|
Post by martinus on Aug 29, 2006 10:20:38 GMT 1
Hej ! För det första vill jag berömma för ett mycket snyggt och inehållsrikt forum. Sektionen " på byggbordet" är mycket givande när inspirationen tryter.
Själv håller jag på med en T20 i skala 1:72 från Turkiska PM. Eftersom att passformen är sådär har det uppstått problem med huven, ett problem i form av en kant mellan huv och flygkropp på ena sidan. Jag har hört rekomendationer om Hagmans enkomponents spackel som lämpligt till huvar.
Är det någon av er som har använt detta till en huv? Eftersom att jag lagt ner en hel del jobb ,med egna mått mätt ,så vill jag ju absolut inte ha en mjölkig huv.
Med vänliga hälsningar ;D
Martin
|
|
|
Post by Micke on Aug 29, 2006 10:46:25 GMT 1
Hej och välkommen! Jag har själv inte använt Hagmans spackel men rent generellt kan jag tipsa om att skydda huven mot mjölkighet genom ett par dopp i Johnson/Pledge KlarPolish AKA: Future. Se till att huven är fri från fett och vattendroppar innan du doppar den och låt sedan torka över natten. Sedan bör du kunna utsätta den för allsköns kemisk misshandel. Lycka till! /Micke
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 29, 2006 16:54:34 GMT 1
Välkommen till forumet, Martinus! Jag skulle nog föredra Milliput för att spackla en sådan sak faktiskt, i och med att det är så skonsamt och inte angriper klarplasten. Dessutom slipper man ju nästan slipa den eftersom Milliput är så lätt att forma med hjälp av ett finger och lite vatten. Fast, doppar man huven i Future så reder det sig säkert ändå. Bara du inte använder ammoniak-baserade maskeringsvätskor på huven förstås, för då är det inte roligt längre... Mvh /Mattias Ä
|
|
|
Post by martinus on Aug 31, 2006 9:32:44 GMT 1
Hej igen ! och tack för gensvaret. I kväll gäller det ! Huven är doppad i klear och maskad.. redo för lite spackling. Eftersom att jag har en tub med Squadron putty blir det detta jag provar.
Mvh
Martin
|
|