|
Post by Tandapan on Jun 4, 2005 16:13:06 GMT 1
Jag är i Örebro över helgen och hälsar på hos min mor. Passade på att gå på Modellex i dag och jösses vilken skön butik! Hittade en mängd Roden-modeller samt Huma, AMT och annat jox. Till slut lommade jag därifrån med två burkar Gunze Flat Clear, en Gunze Smoke Blue (halvgenomskinlig, till cockpithuvar etc.), en Model Master Fluorescent Red till min framtida F-104 i tyska Marinenflieger-märkningen och en Gunze Mr. Mark Softer. Ska bli kul att testa den. Handlade även lite strip styrene. Edit: Glömde att jag köpte krympslang på Classe Ohlson också. Skall testa ditt tips om att göra "kabelklämmor" med hjälp av sådan, Micke. Någon som vet hur man ska värma dem? Temperatur? Sätter man en lödkolv nära eller? Fast mest lockade att köpa en "Flakpanzer Coelian" i 1/35 från Gunze Sangyo. Såg feeeeet ut...
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 4, 2005 21:08:53 GMT 1
Gunze Mr. Mark Softer till dekaler eller.....
|
|
|
Post by Micke on Jun 4, 2005 22:24:35 GMT 1
Lödkolv borde funka, men testa på ett ställe där du inte riskerar att smälta din modell först
|
|
|
Post by Bengt on Jun 4, 2005 22:32:00 GMT 1
Visst, lödkolv funkar men kan gå jävligt snabbt och osymetriskt - jag har provat. Om du råkar ha en hårtork eller annan varmluftsblås så tror jag att det kan bli en mer kontrollerad process.
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 4, 2005 23:50:55 GMT 1
Jon: Ja, jag tror det är till dekaler. Kollade inte så noga. :-P
Micke, Bengt: Jag ska testa båda sätten på säkert avstånd från modellen så får vi se om det räcker med hårtork. Annars kanske man kan värma en skruvmejsel över ett ljus och sedan hålla spetsen på den nära krympslangen.
|
|