|
Post by Bengt on Jun 6, 2004 15:48:02 GMT 1
Det här ämnet tycker jag är så intressant att det förtjänar en egen tråd. Jag gör en snabb sammanfattning av tidigare inlägg:
Daniel förordar Polly Scale
Jag ratar Microscale och är nyfiken på Gunze
Micke räknar upp Testors, Andrea Color, Don Color, Life Color och Model Master Acryl.
Nu hoppas jag att alla bidrar med sina erfarenheter av sprutbat, icke-gulnande, helst akrylbaserad klarlack.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 11, 2004 17:35:58 GMT 1
Mitt val faller på tamiyas matt( x-21) blandat med tamiyas Clear (x-22). Obs. du ska inte använda matt direkt ur burken. Jag vill oftast ha en verkligt matt yta. Tyvärr är det lite krångligt eftersom du själv får bland ihop mattlacken. För lite mattmedel-blank eller halvblank. för mycket så frostar sig ytan. Iofs en rolig effekt om du vill göra en bil på vinter. Bökigt ja, men vill du ha den mattaste matt till din ökenbaserade PZ Iv:a finns det bara detta alternativ. Jag lovar att du måste ha en läsk tillhands när du målar. Om den gulnar? Vet inte... men mina modeller är oftast gula redan innan Med de här två kan jag dessutom göra alla varianter mellen mattmattelimattmatt till blankblakeliblankebalnk
|
|