Anton
Full Member
|
Post by Anton on Nov 2, 2005 23:16:31 GMT 1
Slank in på den lokala modellbutiken. Var eg. på jakt Efter en Plymouth Duster som jag sett där tidigare, tyvärr var den borta så jag föll för Revells 1:25 -69 Camaro Yenko SC 427. Häärlig bil. Modellen verkar heelt ok! Ska bli kul att detaljera alla kablar å slangar i motorn. Tror jag ska måla den "Hugger orange" (Humbrol 18 ;D) med vita stripes som på bilden. Men det följer med svarta stripes också i modellen. Vore kul att hitta nån sida med vilka olika fälgar det fanns att välja mellan. Tror jag ska plocka fram byggrejerna redan nu..kommer bli en seen natt! ;D
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Nov 3, 2005 3:49:03 GMT 1
Har lagt upp lite bilder under "På Byggbordet"
|
|
|
Post by Force on Nov 5, 2005 9:39:04 GMT 1
Kul Anton!! Du valde klokt, Revells 69 Camaro är en av deras bättre modeller. Den har sitt ursprung i en 1:8 modell som fanns på 80-talet och var väldigt välgjord och detaljerad. Revell gjorde sedan fyra versioner i 1:25 och utgick just från 1:8an, dom var Z/28 RS-SS, Yenko SC 427, Baldwin Motion 427 och RS 396 Convertible som fanns både som "vanlig" och Indy Pace Car.
Fälgvalet till just Yenko Camaron är endast dom som följer med i modellen för jag har inte sett något annat, dom heter American Racing Torque Thrust, och dom finns både helpolerade och med grå ekrar med polerad fälgbana varav Yenkon hadde det senare alternativet när den levererades.
Yenko SC 427 Camaron är en specialmodell som Chevrolet dealern Don Yenko beställde direkt från Chevrolet och är en så kallad COPO (Central Office Production Order) bil med delar som egentligen inte fanns att få för gemene man, 427 motorn är ett exempel, och bilarna gick endast att köpa från Don Yenko Chevrolet i Cannonsburg Pennsylvania. Baldwin Motion Camaron är även den en COPO bil som beställdes och såldes av en annan Chevrolet dealer.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|