|
Post by Force on Nov 11, 2004 22:14:46 GMT 1
Nu har den äntligen kommit!!! ;D Revells modell av i mitt tycke det fränaste ångloket som finns, "Union Pacific Big Boy" som är det största och tyngsta ånglok som tillverkats. Skalan är H0 dvs 1:87 och längden på modellen är drygt 46 cm. Jag kunde bara inte låta bli att pilla lite med den så här är ett par "mock up" bilder på tingesten. Inget är limmat ännu utan den är bara hoptryckt, för den ska ju givetvis målas och sånt. Modellen är av det här loket. Men det ser lite tråkigt rent ut så kanske den ser ut såhär när den är klar. Eller kanske såhär. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by one0wonder on Nov 11, 2004 22:17:30 GMT 1
här snackar vi wheeeels alltså
|
|
|
Post by Force on Nov 11, 2004 22:20:27 GMT 1
Japp, många hjul är det. Ungefär typ 38 stycken. ;D
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Nov 11, 2004 23:03:17 GMT 1
Fan Håkan, när smög du hem den där? Det var ju evigheter sedan vi snackade on den. Jösses, den får ju stridsvagnar att verka en aning pansy! ;D
|
|
|
Post by Force on Nov 11, 2004 23:08:37 GMT 1
Jag fick den nu idag. Den blev beställd i somras så jag har väntat på den ett tag.
|
|
|
Post by Micke on Nov 11, 2004 23:15:36 GMT 1
Fräckt! Kan du ställa en Humbrolburk bredvid loket och ta en bild så att man får litet bättre storlekskänsla?
|
|
|
Post by Bengt on Nov 12, 2004 7:40:20 GMT 1
Huga! Det var en rejäl klump. Min röst går på 4015 som målningsalternativ. Visst är det VCR-ryggar man ser bakom (storleksuppfattning)?
|
|
|
Post by Force on Nov 12, 2004 17:14:48 GMT 1
Jo det är en bjässe i verkligheten, det är drygt 40 meter långt tendern inkluderad, ungefär 3 meter brett och nästan 5 meter högt. Dessutom väger det nästan 400 ton. Jag såg ett när jag var i Los Angeles förra året, det stog i en inhägnad på parkeringen på Pomona Fairgrounds tillsammans med en massa andra lok, tyvärr skymde ett av dom denna best så jag fick inga bra bilder. Bengt har rätt, det är VCR ryggar i bakgrunden på bilderna, dessutom skymtar en 1:25 bil lite i bakgrunden också. Men här är ett par bilder tillsammans med en Humbrol burk som jämförelse. Jag såg på dekalarket att det fanns siffror även till denna individ men det ser också alldeles för rent och polerat ut så min modell kommer nog att skitas ner en del. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Nov 12, 2004 18:30:37 GMT 1
Asgrym! Tack för de nya bilderna. Det ser ut att var en rätt så fin kvalité på själva byggsatsen också.
|
|
|
Post by Force on Nov 12, 2004 20:26:56 GMT 1
Jo den är rätt bra faktiskt, gjutningen ser helt okej ut. Det mesta på modellen är av "snap together" typ och det är bara ett fåtal saker som ska limmas, det gick av bara farten att sätta ihop den till det stadium ni ser på bilderna. Med lite filning och tillpassning ska det nog gå att få hjulen med koppelstänger och kolvar att snurra lätt.....allt kommer att röra sig som på riktigt. ;D Jag undrar om inte Revell tänkt sig att man ska ha den till sin modelljärnväg t.ex på ett stickspår eller nått sånt.
Vad gäller bilderna på dom riktiga Big Boy loken så har jag rätt många i burken som jag samlat på mig i väntan på modellen, jag började redan när jag såg att Revell skulle komma ut med den.
|
|