|
Post by aj on May 25, 2007 20:34:24 GMT 1
Den perfekta bottenplattan till dioramabygge hittades idag i Umeå. Jag har sökt i 15 år och har spenderat X antal kr. för att få tag i den ultimata dioramaplattan och nu jag har funnit den. Liknande eufori som jag upplevde i Memphis glimmtade till när mina ögon såg följande på företaget Umeå Sportprisers hylla. MDF board med klädd imitation av det rätta trädslaget, rätt kantfräst, inget förarbete, bara lägg på vad du vill ha i ditt diorama. Beställde tre till på stående fot, passar perfekt i vitrinskåpet. Detta kan man göra i skala 1/48. Stort i 1/72 kanske, nått för dig Teeoo ?. 1/32 funkar oxå. Och nu kommer de bästa. Finns i olika mått, passar både bil och pansarbyggers. Den jag köpte var störst (för ca. 125 kr, priset ej klart, men ingen chock typ 350 kr), och har måttet i mm. 300x225. Finns i : 150x105 175x125 200x150 225x175 250x200 250x200 sen finns det: 100x100 122x122 Kan vi gå ihop om en större beställning finns möjligheterna till rabatt. Adressen är: Umeå Sportpriser Jägarvägen 23 Tel. 1342210 www.umeåsportpriser.seSen, som lök på laxen, kan man få, mot en avgift, en graverad namnskylt på plattan om man så önskar. Hi Anders
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on May 25, 2007 21:34:04 GMT 1
Tusen Tack för tipset AJ!!!!! Jag har inte hittat någon riktigt bra platta till T-72an. Men detta verkar perfekt!
|
|
|
Post by Tandapan on May 25, 2007 23:56:39 GMT 1
I had a dog...and Bingo was his name... Vilket fynd!!! Suveränt spaningsarbete, Anders. Det kommer att inköpas sådana där framöver. Alldeles lysande bra. Först och främst ska jag dock köpa en ultraljudstvätt från Kjell & Co för en sådan tingest har jag velat ha ända sedan jag gjorde lumpen på AF1 och såg vad en sådan kunde göra för att tvätta ren en färgspruta.
|
|
|
Post by Force on May 26, 2007 8:30:16 GMT 1
I'll be darned...jag har varit på Umeå Sportpriser många gånger dom senaste 10-12 åren och köpt pris "bynglor" till mina modellbilsutställningar...jag är dit minst tre-fyra gånger per år men jag har mig veterligt inte sett dessa plattor där förr. Dom har säkerligen funnits länge men jag har bara inte fått ögonen på dom, utan jag kollar mest på bucklorna eftersom det oftast är sånna jag ska ha då jag går dit. Det kan också bero på att eftersom jag inte gör varken stora eller små dioraman till mina bilar iom att man då automatiskt hamnar i dioramaklassen på utställningar, så har jag inte heller letat basplattor i någon större utsträckning. Killen som driver företaget nu (han tog över efter sin far för ett par år sedan då han hastigt avled) är i alla fall trevlig och hjälpsam.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on May 26, 2007 13:41:09 GMT 1
Ja, det var som tusan! Inget förarbete heller. Perfekt!!!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on May 27, 2007 9:44:01 GMT 1
Snygga plattor ! Kommer absolut att köpa ett gäng - men måste kolla upp först vad jag behöver satsa på för storlekar. Låter bra det där med mängdrabatt - det tror jag är nåt för oss att satsa på - gå ihop om en större beställning ! TACK för tipset Anders.
|
|