|
Post by Braemp on Jul 12, 2006 9:23:13 GMT 1
Måste bara länka dessa bilder. Ett otroligt snyggt klassiskt diorama att inspireras av. Figurerna finns att köpa från S&T Products.
[ftp]http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=977&page=3[/ftp].
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 12, 2006 10:54:07 GMT 1
Jag såg någon som postade en bild från det där Sherman-dioramat på IPMS Sthlm-forumet härom dagen så jag började söka efter mer material men jag visste inte vad han heter i förnamn så jag kom inte så långt. Den där LRDG- eller SAS-jeepen som är byggd utifrån mitt favoritfotografi från WW2 är ju bara helt sanslös. Jösses så superb.
|
|
|
Post by Bengt on Jul 12, 2006 11:56:22 GMT 1
Tekniskt skickligt och välkomponerat, men...
Jag saknar den där känslan av liv, en pågående händelse, som du Lars och Thomas är så skickliga på att få fram. Detta ger mej mer känslan av vaxkabinett.
|
|
|
Post by Micke on Jul 12, 2006 12:16:00 GMT 1
Jag är nog böjd att hålla med Bengt... Visst, allting är välbyggt och välmålat men det händer ingenting. Som en skål med frukt på en vit linneduk (stilleben?). Proffsigt men ointressant.
|
|
|
Post by pebben on Jul 12, 2006 16:05:11 GMT 1
nått som jag tycker är lite kul är att folk vågar sej på lite äldre byggsatsser (sas jeep) he he måste skriva så underteknad har precis löst ut en hel låda med gammla tamiya satser
//pebben
|
|