|
Post by Braemp on Mar 20, 2005 16:17:41 GMT 1
Vi talade lite om Tamiyas nedkrymta 1/16 figurer igår på mötet. Jag har kollat upp lite och det är mycket riktigt så att Luftawaffe Piloten + en maskingevärsskytt finns i skala 1/35. De kommer i set om två olika figurer och övriga är; Rommel + Tyskt Infanteri och Pansaroffcer+Mg 32 skytt. Jag har kontaktat Puma för att kolla priser.
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 20, 2005 17:04:52 GMT 1
Ojdå, jag hade ingen aning om att de fanns i mindre skala. Mycket intressant.
Synd att inte Puma har någon butik, för jag bor väl ca 2 mil från honom om jag fattat det rätt.
|
|
|
Post by Micke on Mar 20, 2005 19:20:45 GMT 1
Det är synd att pilotfiguren har en sån tråkig pose - Jag skulle hellre se en figur som beskrev sin senaste luftstrid med händerna. ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 20, 2005 21:59:42 GMT 1
Ja han ser ut lite som en amerikansk tonårstjej som säger:
Iiiiew, that's gross.
;D
|
|
|
Post by Micke on Mar 20, 2005 23:28:10 GMT 1
Fast med tüsk brütnung då: Eeeaw, zat ist groos.
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 21, 2005 0:22:30 GMT 1
Natürlich!!!
|
|
|
Post by Braemp on Mar 25, 2005 1:23:10 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 25, 2005 10:01:08 GMT 1
"Blitz Mädchen"...
LOL!
;D
|
|
|
Post by Micke on Mar 25, 2005 12:52:20 GMT 1
"Blitz mädchen" Var inte det namnet på signalistbruttorna? Hur är kvaliten på Italeris gubbar? Är det samma grovt tillyxade typ som Esci hade? Denna 1/32 kille från PJ-productions ser mumsig ut - Kanske något för AJ?
|
|
|
Post by Braemp on Mar 25, 2005 23:34:03 GMT 1
Jo tyvärr är det så, Italieris modeller är ofta riktigt fina med tanke på att de är +25 år gamla, speciellt om man måste hålla nån sorts budget, dessutom har dse ensamrätt på vissa modeller tex opel blitz och Puma. Tyvärr är deras figurer inte riktigt lika bra, rätt luddiga i konturerna jämfört med dagens standard. Jag skulle satsa på tamiyas pilot och snickra till egna armar alternativt sno från nån annan figursats. Jag är inte speciellt insatt i pilotfigurer men det verkar som de tillverkare jag känner till sorgligt nog håller sig ifrån detta ämne. Andrea är ett spanskt märke med stooort sortiment, som jag inte har utforskat men jag kan tänka mig att de har nån figur.
Min tanke är dock att införskaffa ett stycke tonårsposerande pilot, men ge honom ett par schyssta bermudashorts och placera honom vid en Kubelwagen som jag har liggandes. Bilen är i 1:35 så jag behöver inte bekymra mig om skalan.
|
|
|
Post by Micke on Mar 26, 2005 0:45:30 GMT 1
Jag har för mig att jag har sett en trevlig Luftwaffe/DAK-figur iklädd shorts... nu gäller det bara att komma ihåg var... (en minut senare) Aha, det var detta set från Verlinden jag tänkte på: squadron.com/ItemDetails.asp?item=VE1488
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 26, 2005 0:50:02 GMT 1
Micke: Aha, så "Blitz Mädchen" är en variant av Gnist-Kalle alltså? Hehe, lät roligt i alla fall.
Fick genast associationer till något tyskt undervapen i stil med V1'orna när jag såg uttrycket. Ju-88'or som släpper tonvis med Blitz Mädchen som landar med fallskärm och sedan springer runt i Hyde Park och idkar sprängtjänst.
Fast å andra sidan - bombhundar är ju inte hundar som sprängs när man petar på dem heller... (om man inte räknar de ryska hundarna med stridsvagnsminor på ryggen förstås)
Ehm, jag behöver nog sova lite nu.
|
|
|
Post by Micke on Mar 26, 2005 0:56:31 GMT 1
Hehehe! Med tanke på utseendet på dessa galanta damer så är det knappast sprängtjänst de skulle idka i Hyde Park Boktips?
|
|