|
Post by Braemp on Aug 9, 2005 14:29:54 GMT 1
Idag var jag på Mattsons ramaffär. Det jag var ute efter var byggplatta till mina baser, det heter tydligen så när det överstiger en viss tjocklek, inte MDF som jag brukar påstå.
Efter en stunds letande (och nyfiket undrande vad jag skulle ha dem till) så hittade han en bit på ca 400X400X25 mm som han sågade upp i lagom stora bitar. Sex stycken bitar blev det. För detta fick jag punga ut 50 kr!
Nu tillkommer några timmars jobb, en sprayburk med lack, lite plasticard och några spillbitar fluffigt tyg (som jag i skrivandes stund inte kommer på vad det heter, finns i en låda på konstnärsshopen) alltsom allt borde en platta inte kosta mer än tjugo spänn styck.
|
|
|
Post by Micke on Aug 9, 2005 14:46:50 GMT 1
...och några spillbitar fluffigt tyg (som jag i skrivandes stund inte kommer på vad det heter... Filt, kanske?
|
|
|
Post by Braemp on Aug 9, 2005 22:27:23 GMT 1
He... så var det ja, filt! Finns en spillbits låda på körsnärsshopen ....kostar typ ...inget!
Utvikning från ämnet, men appråpå att inte veta vad saker heter och sen snacka med en fackman.
Idag fick jag veta vad en takstos är sedan jag beskrivit det som " jomen du vet en grej på taket ... i plåt... på taket som man sätter runt skorstenen... som en krage du vet?" för en road plåtslagare, när han sen frågade vilken typ av tak jag hade och jag självsäkert svarade "ett grått från en gammal lada med en sorts vågor på" då garvade han gott... jaja, den sista bjussar jag så gärna på! ;D
|
|
|
Post by one0wonder on Aug 10, 2005 6:29:18 GMT 1
välkommen i svenska afasi föreningen du med
|
|
|
Post by jessejames91 on Feb 23, 2006 1:59:21 GMT 1
rolig detalj jag översätter atiklen av rob plas
|
|