|
Post by Braemp on Dec 6, 2006 17:17:36 GMT 1
Om man som jag lurkar runt på olika pansarforum senaste åren har man sett att det under en längre period pågått nån sorts krig mellan, dels olika recencenter av modeller, dels mellan olika recencenter och tillverkare. Folk har anklagat varandra för att vara köpta av bolagen och lyfta fram vissa tillverkares modellers fördelar och mörka nackdelarna med desamma. Kanske är det så i dessa tider när tillverkarna slåss om marknaden, att det krävs sådana knep för att vinna över kunden till sig. Vad vet jag, jag vill iallafall pusha lite för min favvo. Sälv har jag alltid haft en (oförklarig och ofta omotiverad) förkärlek för att gå emot strömmen och köpa modeller från nån "Dark horse" (vilket ibland fått mig att ångra inköp bittert), men för det mesta är det faktiskt priset och tillgänglighet som avgör för min del. Om man nu vill läsa bra recensioner av en modell så är min absoluta favorit Terry Ashley:s PMMS, en sida som jag hoppas ni redan upptäckt. Det bästa är hans Jämförelserecensioner. På sidan finns även massor av nyttiga länkar och en ojämförbart bra "new kit news", bra att kolla igenom innan man springer iväg och köper den där 45 år gamla modellen, ett kilo resin och fotoets bara för att tre dagar senare upptäcka en nyutgåva som dessutom är femtio spänn billigare. För er som redan känner till den, sorry om jag tog upp er tid och för er som inte sett den, ha så kul! här var nu länken: www.perthmilitarymodelling.com/
|
|