|
Post by pebben on May 25, 2006 20:27:54 GMT 1
så har man äntkigen en sen nån vecka tillbaka! så nu börjar det bli dags att sätta igång. Nu är det så att jag tängte lägga upp ett par bilder på innehållet innan jag sölar ner allt men det fick jag inte till! (öh hur gör man?) annars värkar det vara en trevlig sats lite ets metal pipa lite inredning en figur värkar vara samma botten som dom gammla IIIorna Dock hadde jag nog väntat mej lite mer för nästan 400:- Men en ny tamiya brukar ju bli en trevlig byggupplevelse ialla fall.
Ha en trevlig helg
//P
|
|
|
Post by Micke on May 25, 2006 21:21:05 GMT 1
Trevligt! Jag har själv sneglat på Tamiyas stug III men med min byggtakt kan jag inte riktigt motivera ännu en hyllvärmare. Om du vill lägga upp bilder här på forumet kan jag tipsa om Photobucket (hittas här: photobucket.com/). Fixa ett konto där, ladda upp de bilder du vill visa, lägg sedan in IMG-taggen i din post. Easy-peasy. Trevlig helg till dig också. /M
|
|
|
Post by pebben on May 26, 2006 22:41:42 GMT 1
photobucket.com" src="http://i60.photobucket.com/albums/h35/pebben_65/stugmetparts.jpg" hm jag får inte till det här så bra... någon som har boken dator för idioter att låna ut? nåja ets delarna syns åtminstonde //p
|
|
|
Post by pebben on May 26, 2006 23:28:19 GMT 1
en liten rättelse chassit är inte samma som dom tidigare IIIorna detta chassi ska ha fjädrande axlar Och tamiyas passform är ju lite utöver det vanliga så micke om du inte har plats i hyllan så köp en ialla fall kassta i en tub lim skaka lite och vips hoppar en liten stug ut! Hm börjar visst spåra ur igen ha det gott alla!!!
//P
|
|
|
Post by Micke on May 27, 2006 0:06:36 GMT 1
Mmm.... nu blev jag ännu mer sugen! ;D Ok, eftersom jag inte visste vilken nivå du ligger på när det gäller datorer och internet så var jag kanske något skissartad i min förklaring om Photobucket. Du har i allafall lyckats ladda upp bilder dit så nu behövs det bara slutklämmen: I Photobucket hittar du tre rader med text under varje bild. Detta är olika "adresser" till bilden. Välj den rad som inleds med ordet "IMG". Kopiera hela raden och klistra sedan in den i din post här på forumet. Då borde det funka. Tänk också på att inte göra bilderna för stora. 800 pixlars bredd brukar vara lagom.
|
|
|
Post by pebben on May 27, 2006 1:25:06 GMT 1
;D ha ha man lär sej tack Micke
|
|
|
Post by Micke on May 27, 2006 9:27:35 GMT 1
|
|
|
Post by pebben on May 27, 2006 13:15:39 GMT 1
jodå jag brukar kika in där ibland & kollar på nyheterna ;D
dml stugen har jag ochså sen typ 10år så den har sett bättre dagar fast då hette den italeri/dml men att jämföra dom? personligen tror jag tamiyan är roligare att bygga fast slutresultatet vinner nog dmlen på sina separata bandlänkar
//P
|
|
|
Post by pebben on May 29, 2006 23:39:36 GMT 1
bild från lådan hm vitt golv är jag nog lite tveksam till
|
|
|
Post by pebben on May 30, 2006 1:16:06 GMT 1
Domhär kunde kanske vara något?
|
|
|
Post by Braemp on Dec 20, 2006 16:58:29 GMT 1
Nu pebben har du figurerna till din Stug kommit. Komplett diorama Om inte annat är man sugen på att köpa gubbarna bara för Ron Volstads snygga boxart. Jag ska då lätt lägga vantarna på ett.
|
|
|
Post by pebben on Dec 21, 2006 23:38:12 GMT 1
ha ha det ska jag med! tack för tipset
//Mvh pebben
|
|