|
Post by pebben on Dec 29, 2005 6:39:30 GMT 1
då det i denna sats ingår snölänkar tänkte jag försöka få till ett dio i snö men det var lättare sagt en gjort! nån som har nån ide? har provat det mästa i skafferiet men utan någon vidare framgång
//pebben
|
|
|
Post by Braemp on Jan 2, 2006 17:09:14 GMT 1
Jag har inte testat själv men jag vet att man kan använda micro ballons, nån sorts fyllning som RC- killarna använder. Vidare så brukar bakpulver vara ett tips men det gulnar visst genom åren. Jag har för mig att jag sett något snömaterial i warhammer butiken, säkert jättedyrt.. Ofta när folk ska göra dioraman med snö i, är att det blir lite överdrivet pulvrigt, jag har funderat om det inte blir mer skalenligt att göra snön i tex gips? Hur är modellen? Har sneglat lite på DML:s nya sherman vagnar..
|
|
|
Post by pebben on Jan 2, 2006 20:41:03 GMT 1
hm ska nog pröva med gips och lite färg så får vi se hur det blir! sherman modellen är väl rätt ok men håller inte samma klass som tiger ini det värkar vara en gammal uppiffad modell ala tamyias frontline fast dml har sattsat lite mer på den här t ex nytt torn nya motorluckor mm du får med 2 figur set (tank crew& us inf ) metall pipa metal tow cable foto ets till lamp gallren 2 ölika sorters roadwheels 2versioner av länkar vanliga/snö (har inte börjat limma ihop dom än men dom värkar hålla hög klass) kul detalj borrad pipa på 50cal ksp en! dekaler för sex ölika vagnar bla en tysk version! en ganska så välfylld låda för 360 pix
//pebben
|
|
|
Post by pebben on Jan 4, 2006 4:15:01 GMT 1
Öh har börjat limma ihop bandlänkarna och kommit på att ett visst mått av tålamod nog krävs då banden innehåller 468 delar! puh!
//pebben
|
|