|
Post by pebben on Aug 11, 2005 17:09:04 GMT 1
tja varför inte guta in zimmeriten i plåtarna från början? nåja på den här slipper vi detta krux
//pebben
|
|
|
Post by Braemp on Aug 12, 2005 1:06:17 GMT 1
ja jag är beredd att hålla med, om nu Dml skickar med allt annat i lådan så varför skippa zimmeriten? javisst det fanns olika varianter på olika vagnar, ja det fanns vagnar utan den, men ändå?
Tamiya har ju gett ut modeller med fotoetsat zimmerit och italieri har skickat med plastark att limma fast.
fast man ska inte gnälla på dml som faktiskt just nu totaldominera vad gäller modeller i 1:35. Och som du säger, så slipper man ju böket med zimmerit på just denna vagn (och på jeepar). He
|
|
|
Post by pebben on Aug 12, 2005 3:12:26 GMT 1
kul att dom skickar med lite extra prylar oxå ska bli kul att få se hur jackorna ser ut mm Öh Braemp hur många jeepar har du ?
//pebben
|
|
|
Post by pebben on Aug 15, 2005 19:54:03 GMT 1
tja allt blir ju inte som man har tänkt sej! tänkte åka in till stan i veckan och köpa min lilla byggsats men ett par biltjuvar han före! och att i några dagar mummlat om vad man borde göra med dessa herrar! va visst nått med rep och höga träd i bästa clintan stil! kommer hem till tjejen dom har öppnat ögonen säger hon jag går in och tittar jodå! sitter där på golvet o ler som en dåre går hem står och tittar ut på balkången ser min ena kisse ligga och rulla sej mitt i gatan solen skiner slår på datorn knappar in en beställning vad är meningen med allt det här svamlet då? jo tänk vad en liten kisse kan göra med en arg gammal gubbe! (ler)
Mvh pebben
|
|
|
Post by pebben on Aug 29, 2005 21:20:49 GMT 1
Ni som inte har en köp!!!!!!!!!!!!!!!!!!! //pebben
|
|
|
Post by pebben on May 29, 2006 23:43:39 GMT 1
en bild på kissen oops lite stor sorry folks //P
|
|
|
Post by Tandapan on May 31, 2006 10:04:06 GMT 1
Nämen, är den färdig redan alltså? Den ser ju riktigt bra ut. Vore mycket intressant med info om hur den var att bygga i och med att jag har Late-versionen av den liggandes. Har du månne någon skarpare bild att bjuda på, Pebben? Mer, mer MER! ;D
|
|
|
Post by Braemp on May 31, 2006 23:01:47 GMT 1
jag känner att jag blir mer och mer förtjust i pansargråa modeller. Säger bara MERRRRRRRRRRRRRRRRRR. ser mycket bra ut trots lite suddig bild. Vad har du vädrat med?
|
|
|
Post by pebben on Jun 1, 2006 0:24:25 GMT 1
ursäckta bild kvaliten men vi har köpt våran första digitakamera för ett par dar sen så jag hoppas att lite erfarenhet får bort det värsta suddet nu till modellen DML tigerI initial production sPzAbt 502 Leningrad ganska mycket jobb men det blir det ju med sådanna här modeller det tog mej nästan två månader att få ihop den men jag har inte någon större vana vid foto ets men det gick rätt så bra i alla fall bandlänkarna är nog dom bästa jag någonsin har satt ihop man kan nästan sätta ihop dom utan lim! ett tips när ni kommer till delen där ksp & förarglugg sitter så strunta i vad som står i ritningen sätt dit den stora plattan (som kanontornet ska sitta i ) sen kilar ni i front plåten mycket lättare annars var det nog inga konstigheter vet inte hur det är med LATE men den här saknar tyvärr helt bogservajer annars finns det messta och lite till (det är mycket delar kvar i lådan!!!) //pebben
|
|
|
Post by pebben on Jun 1, 2006 0:50:28 GMT 1
vare sej målning eller vädring är helt klar det är det jag är mest missnöjd med men dammet är färgspill från tamiya (mest xf57 buff) i övrigt är det avgasrören är mattröd/mattsvart=rost? svärtningen på kanon + rök kasstare +avgas är vanlig xf 1 washen som är gord hummbrol brun+svart+massa lacknaffta men målningen mm ska bättras på men min spruta har fått en knäpp så jag får skaffa en ny igen(suck) Mvh Pebben
|
|
|
Post by pebben on Jun 1, 2006 1:08:48 GMT 1
Ja jag håller helt med dej braempa som basfärg blir grå mycket fränare plus att man kan leka hur mycket som helst t ex måla xf 63 över hela sen sprutar man lite ljusare uppepå sen mörkar man hörnen och kanter hur snyggt som helst!! det kan man förstås även med xf 60 som bas men man får inte samma kontrast så det blir en grå till (stugIII) som jag har börjat med //P
|
|