|
Post by Micke on Feb 11, 2005 13:15:06 GMT 1
Hej! Bifogad bild visar resinhjulen som jag köpte till min Puma - Tyvärr visade dessa bara vara en aning bättre än originalhjulen. Nåja, däcksmönstret är iallafall rätt. Som ni kan se så är resinets inloppstapp ingjuten i själva slitbanan och detta är placerat på samma ställe (i förhållande till Continentalmärket) på alla däck. Nu förstår ni säkert mitt dilemma: Om jag placerar däcken så att inloppstapparna antingen kommer rakt ner eller rakt upp så döljs de förvisso men Continentalmärket avslöjar direkt en viss symetri som knappast förekommer i verkligheten. Så vad göra? - Slipa bort Continentalmärket? - Försöka rista in däcksmönster över inloppstappen? - Slänga skiten och köpa något bättre? Tips och vänliga tillmälen mottages tacksamt. ;D /Micke
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 11, 2005 14:21:50 GMT 1
försök rista är min ide... möjligen lite extra lera och så
|
|
|
Post by Bengt on Feb 11, 2005 14:56:02 GMT 1
Lera tycker jag låter som ett mycket bra förslag. Men ärligt - om tappmärket på ena sidan är något framför lodlinjen bak och något bakom lodlinjen fram och på andra sidan uppåt på ena/nedåt på andra, vem skulle orka börja kritisera det. Visst finns det niträknare men lite hyfs får man väl kräva.
|
|
|
Post by Micke on Feb 11, 2005 15:12:55 GMT 1
JAG ser det! Tack för er input men en noggrannare undersökning visar att det är lögn att se Continentalmärket på bilder av Puman - Lösningen blir därför att slipa bort märket från däcken. Märket är hur som helst inte bra så denna lösning känns faktiskt bäst för tillfället.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 11, 2005 23:49:00 GMT 1
Jag tror att du har rätt Micke, jag har lusläst all litteratur om 234 och inte sett Continentalmärkningen på några däck. Däremot har jag sett rätt många bilder på Pumor med olika däckmönster, kan bero på att de allierade som plockade rätt på vraken satte på egna däck för att kunna bogsera bort dem.
Men det är nog lugnt att slipa bort märkningen. De däck jag har från två andra resintilverkare har ingen märkning, och vad jag sett från övriga tillverkare av puma hjul så syns ingen märkning (MIG och Chesapeakmodel). Du skulle kunna lämna kvar den på något hjul för att få lite variation.
|
|
|
Post by Micke on Feb 11, 2005 23:59:26 GMT 1
Tack för stödet Lars! Jag har nu slipat bort all text på däcken (jag funderade faktiskt på att spara texten på något udda däck men märket stod ut ½-mm - det är 17,5 mm i original - och det tyckte jag inte om) och nu ser det jättebra ut. Om inte min sambo skulle jobba tidigt i morgon skulle jag ha tagit fram färgsprutan och målat. ;D
|
|