|
Post by Micke on Jun 27, 2004 17:08:37 GMT 1
Hu! När man börjar fundera på dioramabyggen så växer snabbt inköpsfrekvensen: Tamiyas Kübel är fett bättre än Italeris dito (stating the obvious). ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jun 27, 2004 17:37:47 GMT 1
Gav du upp på gamla Italeri? Jo, det är nog roligare med nytt än med återvinning.
|
|
|
Post by Micke on Jun 27, 2004 17:48:36 GMT 1
Nej, jag gav INTE upp på Italeris Kübel - Den ska få nytt liv som "offer" i ett diorama. ;D Tamiyas är alldelens för fin för att slösas bort på sådant.
|
|
|
Post by newsoft on Jun 27, 2004 18:21:17 GMT 1
Kübelwagen verkar ha blivit mäkta populär på senare tid. Alla vill ha en..
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 27, 2004 19:11:42 GMT 1
Jepp. Den lilla Jeepen är guld. Själv har jag ett halvbyggt exemplar (Dragon) liggande.
|
|
|
Post by Micke on Jun 27, 2004 19:17:34 GMT 1
Har Dragon OCKSÅ en Kübbe? Det visste jag inte. Har den ökendäck, vanliga eller både och?
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 27, 2004 22:34:18 GMT 1
Jepp. Jag hittade den på leksaksaffären (som inte finns längre) i Kalix för några år sedan. Det är en låda som heter "cold starter set" i vilken man får med en kallstartsmotor som passar till både panthrar och tigrar samt två gubbar. Och jepp den har ökendäcken också samt vindrutetorkare i fotoets (tror jag det var iaf).
|
|
|
Post by Micke on Jun 27, 2004 22:41:17 GMT 1
Lyllo dig då! ;D Jag hittade den på nätet "out of production" När jag såg den kom jag ihåg att jag sett den förrut (hemma hos dig?) och att det är en av dessa byggsatser som bara skriker efter ett diorama
|
|
|
Post by Braemp on Jun 27, 2004 22:51:18 GMT 1
Dragons kubel är en länglivad rackare. Den gavs ursprungligen ut av Hasegawa, sen i ett antal varianter av Dragon, nu senast är det Belgo som ger ut den. Där den inte riktigt kommer upp i Tamiya passform så får man en massa extra med som tex, uppfälld sufflet, sidorutor, däck med både öken och "eouropeisk" mönster. jag har också för mig att det finns en motor med? Den är dock lite dyrare än Tamiyas utgåva.
Micke jag tror att jag har den ritningen du efterfrågade liggandes nånstans, ska kolla och återkommer om det
|
|
|
Post by Micke on Jun 27, 2004 22:57:07 GMT 1
Tack Braempa men jag har redan fått tag på ritningen... från Portugal, USA och Sverige. Är det någon fler som behöver en kopia? Då jag ändå har er experter på tråden ska jag passa på att fråga om någon av er har byggt Dragons 38 (t) Hetzer?
|
|
|
Post by newsoft on Jun 28, 2004 11:17:39 GMT 1
Haha! En Hetzer? Skall du göra världens fetaste diorama?
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 28, 2004 11:19:44 GMT 1
Jag viste inte ens att Dragon gett ut en Hetzer. Var småsugen att köpa Italeris Hetzer förr-förra sommaren men gjorde det inte efter de svala recensioner den boxen fått.
|
|
|
Post by Micke on Jun 28, 2004 12:22:04 GMT 1
Dragon har mig veterligt gett ut 3 Hetzrar: -Early -Late -Command (Typ med fet antenn på taket) Denna är den enda jag lyckats hitta till försäljning för tillfället. De andra är OOP. Daniel: Nja, jag tänkte nog inte klämma in Hetzern i samma diorama. Jag blev bara sugen på att bygga (läs: äga) den! ;D Added: Dragon har den som Flammpanzer också.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 28, 2004 17:27:57 GMT 1
He he... hetzer. Om jag känner Dragon rätt kommer snart en ny pressning av den. Men om du inte har panik så råder jag dig: Spar veckopengen tills eduard kommer ut med sin variant av den lilla pärlan.
[ftp]http://www.scalemodelindex.com/supplies-e.htm[/ftp]
|
|
|
Post by Micke on Jun 28, 2004 17:36:14 GMT 1
VA!!! Ska Eduard släppa en Hetzer? Jag hittar inget om det på deras hemsida
|
|