|
Post by Micke on Jun 10, 2004 15:16:33 GMT 1
Ibland är det julafton för jämnan - Igår Gee-Bee, idag, denna: Knappast bättre än Dragons utgåva, men jag fick ett bra pris. ;D
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 10, 2004 15:21:53 GMT 1
Härligt med en till pansartraktor. Bara att slita upp och börja bygga eller? ;D
|
|
|
Post by newsoft on Jun 10, 2004 15:25:28 GMT 1
Gah!!! Först Lars.. och nu du!? Den är en av mina favoriter bland ryska vagnar.. Tuff som en sportbil. En pansartraktor GT kanske? Jag anar ett CCCP-tema framöver.
|
|
|
Post by Bengt on Jun 10, 2004 15:27:04 GMT 1
Snacka om att du diversifierar dej. Flyg och pansar om vartannat, puritanerna förfasar sej.
|
|
|
Post by Micke on Jun 10, 2004 15:49:43 GMT 1
Ja, jag tänkte att jag borde bygga en "riktig" tank nu när SdKfz 253 har gett mig bygglust igen. Visst passar T-34s frulleband till denna?
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Jun 10, 2004 16:14:56 GMT 1
Åh CCCP-tema gillar jag också
|
|
|
Post by newsoft on Jun 10, 2004 16:54:16 GMT 1
Jäpp! Jag skulle tro att det är "ATL-09 170 st bandlänkar till T 34 245 :- " De borde passa perfa.
|
|
|
Post by Micke on Jun 10, 2004 17:16:14 GMT 1
245:-!!! Det är ju nästan dubbelt vad jag betalade för byggsatsen! Jag vill ha en Eduard-pipa också + ett set med fotoets! Men vafan - Är det hobby så är det!!! ;D CCCP-tema, låter litet begränsat - Kan vi inte utvidga till till "Tysk-Ryska kriget" 41-45?
|
|
|
Post by Braemp on Jun 10, 2004 20:36:21 GMT 1
Ohoj! Den där kärran känner jag igen. Det är något brutalsnyggt över den som man bara inte kan motstå! Frulleband är ett måste! Kommer inte ihåg vilka det ska vara men D-man är experten numera så han har rätt. Alupipa är nog berättigat till denna modell, även om jag tycker att de flesta plast pipor ser riktigt bra ut. Eduard, Armo och jordio gör pipor jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vilken jag köpte. Eduard och Aber gör fotoets set som jag inte vet något om. jag köpte nämligen det från Part, eftersom jag främst var ute efter stänkskärmarna. Det är grymt prisvärt och håller samma kvalla som Aber. Du får med de yttre dieseltankarna och diverse fästen till verktyg etc.. Det här ska alltså bli en ryss-sommar? Jag som just hade peppat mig till att bygga halvbandare.... Beställa.... Hornet huvuden?? nån?
|
|
|
Post by Bengt on Jun 10, 2004 21:46:30 GMT 1
Ryss-sommar? Det lät som en intressant tanke. Ju88'n går att göra Barbarossa och några Yak'ar o.d. finns i skåpet. Och Brämpa, fanns det inga halvbandare på Krim?
|
|
|
Post by Micke on Jun 10, 2004 23:23:31 GMT 1
Huj, vad ni skriver! Braempa: SU-85 var som jag förstår, en fast kanon byggd på ett T-34 chassi? Då borde väl T-34's länkar passa? Eller fanns det varianter även här? Alupipa är kanske inte nödvändig - Den som följer med i byggsatsen är gjuten i ett stycke och verkar bara behöva roteras några varv i Dremeln tillsammans med våtslippapper för att bli fin. Ets tänker jag definitivt köpa då Tamiyas utgåva är spartanskt utrustad och ganska grov i detaljerna. Huvuden? Jösses vad snygga!!! Men att måla figuer är något jag faktiskt inte tänkt på än... Bennor: Såvitt jag vet kryllade det av halvbandare i öst.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 11, 2004 13:56:40 GMT 1
Ja det är rätt med bandlänkarna det är samma som på T-34. Jag tycker att du SKA köpa en alupipa, kostar inte så många kr och spar massa tid.
Spartansk utrustad och grov i detaljerna .... det är ju en rysk vagn de ska vara så ;D
|
|
|
Post by Micke on Jun 11, 2004 14:27:16 GMT 1
Ok, ok!! Jag skaffar väl en alu-pipa då! ;D
|
|