|
Post by newsoft on Jan 9, 2005 2:49:04 GMT 1
Hmm.. Satt och surfade runt på en ubåtssajt när jag upptäckte denna rapport från sänkningen av U-118 av en Avenger. Notera vad han skriver om camouflaget. Jag trodde att de flesta Avengerplan med atlantschemat var Dark Gull Grey med vit undersida. Okej, man kanske inte är så brydd om sånt när man skall krafsa ihop en rapport efter att ha sänkt en ubåt, men det hade ju varit enklare att skriva att den var "white".. Nåja.. Spekulera gärna. Vad tror ni? Ett lämpligt ämne för en What if? Kanske Trumpeters i 1/32? ;D
|
|
|
Post by newsoft on Jan 9, 2005 2:54:24 GMT 1
|
|
|
Post by newsoft on Jan 9, 2005 3:07:59 GMT 1
Här hittade jag en rapport som var "rätt" skriven. Men så dålig koll kan väl ändå inte piloterna ha? Nä, jag skall nog vidhålla min teori om att en del kärror kan ha haft en väldigt ljusblå undersida. Jag tror jag börjar lida av Styffes Syndrom.. F'låt Johan..
|
|
|
Post by Bengt on Jan 9, 2005 3:46:13 GMT 1
En sak till som du kan ligga sömnlös över – gäller camouflaget TBF-1 eller F4F-4? Eller båda?
|
|
|
Post by newsoft on Jan 9, 2005 13:01:06 GMT 1
Jo, jag tänkte på det. Jag skulle tro att det gäller TBF:en eftersom det är dess rapport. Wildcaten var mest med för att snabbt hinna bestryka målet med kulspruteeld. Sedan gick TBF:en in för nådastöten med sjunkbomberna. Skulle också tro att de hade totalt luftherravälde över atlanten.
|
|