|
Post by reflex on Oct 1, 2013 21:03:38 GMT 1
Hallå på er!
Är helt ny på detta med att bygga modeller. Har tittat runt här och på andra forum, men inte riktigt kommit igång då jag har en liten 3 åring hemma som tar mycket tid. Känner att de börjar bli dags att bygga något nu, men har inte en aning om vad jag ska börja med. Har ni något förslag på en modell som är enkel o lätt att bygga? Har inte bestämt någon inriktning än, så spelar mindre roll om de är bil, flyg eller fartyg.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 5, 2013 17:16:32 GMT 1
Tamiyas flygplan och bilar är nog rätt säkert kort, brukar oftast vara lättbyggda. Brukar kunna bli rätt ok utan spackling om så krävs. mvh Johan
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Oct 5, 2013 23:25:34 GMT 1
Eller Airfix NYA utgåvor. Lättbyggda och bra pris . De har bl.a. en fin P51D Mustang i 1:72. Om man är intresserad av att bygga svenskt så finns det fina dekaler från Robert Nordwall. RB-decals - finns bl.a. hos Rebell Hobby.
|
|
|
Post by reflex on Oct 13, 2013 20:14:28 GMT 1
Tack för alla tips och råd. Har tittat lite på tamiyas modeller och la en order på deras Willys jeep då jag gillar terrängfordon. P51D Mustangen såg fin ut. Ska titta runt lite så får det nog bli ett flygplan också. Vad håller ni själv på att bygga just nu?
|
|