|
Post by reflex on Jan 22, 2013 10:18:29 GMT 1
Hej på er!
Hur kommer det sig att detta forum som förr var full av liv, nu sakta verkar tyna bort? Ni som förr var mycket aktiva här, var håller ni hus? Har ni slutat med hobbyn eller hänger ni på andra forum? Är själv helt ny i denna hobby, så de vore kul om forumet kunde ta fart igen.
MVH Fredrik
|
|
|
Post by newsoft on Feb 3, 2013 22:46:43 GMT 1
Hej Fredrik! Ja det är precis som du säger väldigt lugnt här. Jag tycker det är väldigt tråkigt personligen men jag tror det är så att det så kallade Livet har kommit lite i vägen. Vissa har blivit föräldrar mm. En annan tråkig utveckling är att vi har tappat alla seriösa hobbyhandlare här i Umeå. Det går knappt att köpa färg längre. Många av dessa faktorer har gjort att lusten har kommit av sig litet. Det skulle vara mycket roligt om det blev lite fart här igen men det måste absolut inte vara bara vi här i Umeå som visar upp eller pratar modellbygge. Alla är välkomna att registrera sig och skriva här på forumet. Hoppas på återkommande inspiration och limma lugnt alla plastvänner där ute!
Mvh Daniel
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 11, 2013 12:59:29 GMT 1
Det stämmer det som Daniel skriver, i alla fall för mig. Jag har helt enkelt inte haft någon inspiration senaste åren. Småbarn, hus och VAB kräver sin tribut. Det är lättare att bara sätta sig och spela Battlefield 3 än att dyka ned i ett bygge som fastnat i något småbesvärligt stadie.
Dock har det senaste veckan börjat ackumuleras lite bygglust och jag funderar på att städa upp på byggbordet (brukar alltid börja med det för att få en nystart) och fortsätta med något av alla insomnade projekt. Nu när ljuset börjar återvända här uppe i vinterhelvetet kommer även livslusten tillbaka.
Mvh
/Mattias
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 16, 2013 16:48:49 GMT 1
Faktiskt så upptäckte jag i förrgår att "Gamla Lekbiten" nu även börjat med plastmodeller - och så får vi inte glömma Fantasia som har ett bra Evergreen sortiment och ett bra utbud av Vallejo/Modelair - färger. Jag ska också städa upp i garaget för att på lite byggutrymme !
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 16, 2013 19:56:46 GMT 1
Helt rätt, Thomas! Man får ta vara på det som faktiskt finns kvar i stan.
|
|