Jon
Full Member
|
Post by Jon on Feb 24, 2012 22:30:17 GMT 1
Jag var bara tvungen att börja på ett nytt projekt!!! Jon
|
|
|
Post by andreas on Feb 25, 2012 20:44:21 GMT 1
Grymt nice. Spännande att få se hur den blir.
|
|
|
Post by newsoft on Feb 25, 2012 20:57:05 GMT 1
Yay! Video! Bravo Jon! Ser fram emot fler. Prenumererar på din kanal direkt.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Feb 26, 2012 21:44:46 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Feb 26, 2012 23:06:43 GMT 1
Riktigt häftigt med videouppdateringar. Det ger en otroligt levande känsla i hur bygget fortskrider och det är framför allt väldigt inspirerande.
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 27, 2012 12:23:55 GMT 1
Way to go, Jon! Sitter här och bara myser åt filmerna.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Mar 12, 2012 1:16:48 GMT 1
Trevligt och inspirerande - dessutom blev det nästan lite "spännande" med den klassiska musiken...
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Mar 23, 2012 15:32:22 GMT 1
Tackar!
Här följer nästa del i Snowspeeder bygget.
Jon
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Mar 26, 2012 22:25:53 GMT 1
I detta klipp målar jag insidan på två delar som i mina referenser kallas för Thrust Turbines. I andra referenser som jag hittat på nätet har jag sett att man givit andra namn på dessa delar. Det finns även andra namn på delen som jag kallar Repulsor Cooling Fins. Men jag tänker gå på namnen jag hittar i mina referenser, och dessa är Star Wars Tecnical Journal, the Art of Star Wars och filmerna. Jon
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Apr 28, 2012 10:41:24 GMT 1
Bygget med Snowspeedern har legat stilla under påskhelgen och några veckor efter då förkylning har dämpat byggsuget på speedern. Men jag hoppas att jag ska kunna göra ett ryck i helgen. Innan påsk så hade jag hunnit bygga och filma färdigställandet av cockpiten så jag har en del film som inte än är redigerade. Men här kommer två nya klipp. Del två av arbetet med sätena och ett kort liter klipp på den detaljerade cockpiten.
Jon
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Apr 30, 2012 10:50:33 GMT 1
Hej Jon ! Vilket imponerande detaljeringsarbete - och proffsiga samt mycket INSTRUKTIVA videoupptagningar - fullt i klass med Brett Green och Philip Flory . Ser fram emot fortsättningen och målningen av cockpit - du fick till stolarna riktigt snygga med Dremeln tycker jag.
hälsningar från Thomas
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on May 18, 2012 0:42:47 GMT 1
Mycket snällt sagt, Tack ska du ha Thomas! Jag har tyvärr inte byggt så mycket på speedern. Däremot har jag redigerat några fler korta klipp. Men först några bilder på detaljeringen av stolarna. Jag har lagt till lite mer Evergreen strips på sätenas sidor och en bit metalltub på nackstödet. Det jag gjorde sedan var att lägga till säkerhetsbälten. Tyvärr har jag inte någon film eller bilder på arbetet med bältena, bara det primade slutresultatet. Jag provade att göra bältena av Evergreen stripstyren 010x080” som jag tunnade ut med sandpapper. Resultatet blev Ok men jag tycker det är definitivt enklare att arbeta men metallfolie eller tunn metallplåt. I dom två kommande filmklippen har jag lagt en primer i cockpit och på sätena. Jag har provat att använda Vallejos grå Surface Primer. Jag tycker att den funkade utmärkt att lägga med färgsprutan. Den behövs inte tunnas utan går att airbrusha direkt från flaskan. Jag köpte även Vallejos Airbrush Cleaner i samma veva som jag beställde primern. Jag har har haft lite svårt att rengöra sprutan efter att jag använt Vallejos Air och Model Colours, jag har provat med T-röd, fönsterputts och vatten + diskmedel, inget har funkat riktigt bra. Men det gör deras Airbrush Cleaner. Den kan också rekommenderas till penseltvätt då man vill ha penslarna riktigt rena. Däremot tycker jag att primern är svår arbetad när den väl ligger på plats. Jämfört med andra primers som tex Tamiyas surface primer är Vallejos svår att slipa när den väl har torkat. Jag tycker att den har en tendens att bete sig lite ”gummiaktig”, som ett skin. Och den flagade sig när jag tog bort maskeringen efter pre-shadningen. Det kan ha berott på att jag inte rengjort plasten riktigt ordentligt, jag vet inte!? Men som på dess plus sida är att den går att använda i lägenheten, ingen stark doft, och att den ger en fin och slät matt finish. Här kommer två korta klipp som främst visar den färdig primade cockpiten och sätet. Jon
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 9, 2012 10:38:35 GMT 1
Nu är det dags för detaljmålning av snowspeederns cockpit och säten. Grundfärgen jag använt är Tamiyas XF-53 Neutral Grey. Jag har också målat nedre kanten på cockpitens långsidor med XF-65 Field Grey. En oljewash läggs i Snowspeederns cockpit och jag ger mitt omdöme av Vallejos wash som jag har använt till sätena. Mattlackning av Snowspeederns cockpit med Tamiyas Flat Clear XF-86. Jon
|
|