|
Post by DCycle on Dec 29, 2011 1:04:31 GMT 1
Någon fler än jag här som spelar World Of Tanks? worldoftanks.eu/Ett gratisspel som är riktigt underhållande. Man bygger upp WWII-stridsvagnar som man tävlar med mot andra stridsvagnar i lag. Historiskt korrekta kärror men det är mixade lag, d.v.s. du kan hamna i samma lag som jänkare, tyskar och ryssar. Striderna utspelas på olika kartor och målet är att slå ut alla andras vagnar eller erövra deras bas. Beroende på hur väl man lyckas får man erfarenhetspoäng och pengar som spenderas på att antingen utveckla sin nuvarande vagn eller köpa nya. Det finns en uppsjö med olika varianter. Just nu har jag en PzKpfw II (spaningsvagn), en Sturmpanzer Bison (artilleri), en M2 (Medium tank), en T18 (tankhunter) och BT-2 (spaningsvagn). Underhållande och beroendeframkallande. Spelar ni får ni gärna lägga till mig "DCycle".
|
|
|
Post by newsoft on Dec 29, 2011 2:24:59 GMT 1
Har hört talas om det men jag fick för mig att det var något facebookspel ungefär. Tankville typ. Det där ser ju dock rätt kul ut. Man får kanske testa.
|
|
|
Post by DCycle on Dec 29, 2011 2:37:55 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Dec 31, 2011 3:51:15 GMT 1
Så flyttade vi in modellbyggandet till World Of Tanks också. Det visade sig väldigt enkelt att modifiera texturerna till fordonen. I spelet kan man köpa (för krediter köpta för riktiga pengar) specialtexturer men det är bara att göra själv. Ladda hem DDS-pluginen för Photoshop och sedan editerar man bara skinnet i Photoshop. Här har jag gjort ett trefärgsschema på en Marder II som egentligen var pansargrå.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 2, 2012 21:35:26 GMT 1
Ooh! Sånt där är hur coolt som helst. Riktigt snyggt kammo har du fått till. Ser dina med/motspelare samma texturer när de möter dig?
|
|
|
Post by DCycle on Jan 11, 2012 6:05:11 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 11, 2012 19:56:21 GMT 1
Imponerande grafikarbete! Riktigt, riktigt snyggt. Hmm, man kanske borde kolla in det där spelet eftersom Battlefield Play4Free som jag lirat t.o.m. den 20 december 2011, blev totalt nerfat då och inte är spelvärt längre. Stridsvagnsstrider låter lockande.
|
|
|
Post by DCycle on Jan 13, 2012 5:44:21 GMT 1
Do it! Jag tror inte att du blir besviken. Håller hög kvalitet för att vara ett gratisspel. Känns mycket snyggare än vad BF4F var/är.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 14, 2012 23:47:38 GMT 1
Dina texturer är inte bajs heller, Danne! ;D
|
|
|
Post by DCycle on Jan 15, 2012 19:31:13 GMT 1
Finns ett ton färdiga texturer att ladda hem också ifall man inte känner sig händig i Photoshop och man är less på pansargrått vs. ryssgrönt. wotskins.wordpress.com/tag/historic/Har tagit hem några bara för att krydda spelet som jag själv vill ha det.
|
|
|
Post by DCycle on Feb 15, 2012 0:28:01 GMT 1
Saknar fortfarande en Newsoft eller två på min WoT-vännerlista!
|
|