Ett nytt projekt som jag dragit igång är ännu en Hasegawa F-4 Phantom. Detta bygge är en G version. Anledningen till att jag drog igång ännu ett Phantom bygge var att jag hittade ett dekalark från Xtradecals med en maskin i Hill kammo och en nedtonad hajmun från Spandaglem. Även denna gång har jag använt Aires cockpit och utblås och Eduards Resin hjul.
Aires ets bälten är oerhört fina och väl detaljerade men rätt svår arbetade. Fördelen med separata bälten vs gjutna är att man kan variera hur de är placerade.
Grundad med Tamya Fine surface primer.
Stolarna är målade med Citadell och Vallejo färger och washad med oljefärg. RBF flaggorna är från Eduard och är i 1/72.
Men denna gång hade jag tänkt att jag skulle få till lite mer realistiska luftintag. Jag hade köpt True Details ersättningar men dom använder sig av en optisk effekt för att få en skapa en illusion av insidan av luftintaget med ett fastgjutet turbinblad som gör det svår målat. Jag har valt att scratch bygga insidan av intagen med hjälp av originaldelar och delar från intagen och turbinen från Hasegawas 1/48 F-14 Tomcat.
Luftintags delar från Hasegawas 1/48 F-14 Tomcat.
Turbinbladen också tagna från Hasses F-14, plus lite evergreen.