|
Post by aj on Feb 7, 2011 20:43:52 GMT 1
Är lite less på ishavet och har förflyttat mig söderut (märk väl, vinter ändå). Det blir nog en 109:a till och fordon i detta 40X30 cm diorama. Har anlagt en väg och vägbank. Så ser layouten ut, med fel flyplan och fordon. Vad det blir i slutändan har jag inte riktigt bestämt . Kan oxå bli något helt annat ? Det enda som är säkert är själva layouten på bottenplattan och nordafrikatemat. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 8, 2011 8:19:31 GMT 1
Oavsett vad det blir, så blir det bra. Dessutom blir det en rolig resa att följa fram till slutresultatet. Vad är det du byggt upp vägbanken med?
|
|
|
Post by aj on Feb 8, 2011 18:33:22 GMT 1
Först snedskuren kork och sedan det du ser på bilden, Grey Pumice, en slags sandpasta som bygger upp. Några lager Grey Pumice och några lager Sandy Paste (finare sandpasta) Finns att köpa på Fantasia. MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Feb 8, 2011 23:27:29 GMT 1
Grundad, tar resten med färgsprutan ! MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Feb 9, 2011 0:58:53 GMT 1
Fasen vad kul det verka vara att jobba med dessa material. Hurra för Fantasia!
|
|
|
Post by DCycle on Feb 9, 2011 14:38:58 GMT 1
Riktigt spännande projekt! Var köper du korkmaterialet ifrån? Ser ut att vara behändiga stora ark, i stället för de runda grytunderlägg från IKEA som jag ständigt täljer i.
|
|
|
Post by aj on Feb 9, 2011 23:57:06 GMT 1
Bordstablett i kork från IKEA. En liten bit på vägen....... MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Feb 17, 2011 18:22:37 GMT 1
KAT(T)ASTROF i Tunisien. Kattf-n smög in i ett obevakat ögonblick och använde bottenplattan, med stor förtjusning, som klösbräda. Bara att bryta ihop och börja om. Här ligger han och och begrundar förnöjt sitt värv. Kanske gjorde han mig en tjänst. Var inte riktigt nöjd innan attacken, så nu fick jag pröva igen. Det har blivit flera räddningar än "Honken" Holmqvist gjorde under hela hans karriär. Testa, klanta till det, rädda, om och om igen. Till slut satt den ganska bra, bättre blir det nog inte. Några små detaljer kvar innan den är klar. Katten har "Stasi" bevakning fr.o.m nu. MVH Anders P.S. För er yngre kan jag berätta att hockeymålvakten Honken var min ungdoms hjälte. Störst på sent 60-tal/ 70-tal. Han stod utan mask och hjälm när Firsov laddade kanonen. Fick en puck i huvudet när landslaget spelade i Kanada. Illa tilltygad anlände han till Bromma och en journalist frågade honom om han kanske skulle börja med mask efter huvudskadan. Honken svarade:- "Joo, ska nog bbbbb..örja använda mask,... på träningen!"
|
|
|
Post by newsoft on Feb 20, 2011 14:42:20 GMT 1
Oavsett kattattack, det ser väldigt mycket Nordafrika ut just nu. De där grästuvorna verkar som ett givet köp. Jag tar lärdom inför mina nordafrikanska projekt. Bravo!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 28, 2011 0:39:34 GMT 1
Snygg basplatta - var har du fått grästuvorna ifrån - Fantasia ?
|
|
|
Post by aj on Mar 17, 2011 21:46:58 GMT 1
Ja, tuvorna kommer från Fantasia
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 29, 2011 13:25:51 GMT 1
Jag har köpt en förpackning sådana. Tror de blir perfekta till basplattan Dorniern ska stå på. Inte skitmånga för 49:- men användbara.
|
|