|
Post by Bryggarn on Dec 2, 2010 18:53:04 GMT 1
Hallå alla . Min första post här, efter att ha varit här och snokat i över 1år. Har haft bygg uppehåll på säkert 6månader så mina skills är inte på högsta nivå . Men detta är projekt som har börjats nu . En Bismarck á 1/400 Har precis satt ihop skrovet, mkt pill, massor med limm och en hel del tejp! sen kommer nog finjusteringar och spackel imorrn! Bilden är inte mkt att titta på, men endå Attachments:
|
|
|
Post by newsoft on Dec 3, 2010 0:06:09 GMT 1
Välkommen! Vad kul, en skeppsbyggare. Det skall bli kul att se vad du hittar på med den här modellen. Kul med nya medlemmar här på forument och nya infallsvinklar.
|
|
|
Post by Bryggarn on Dec 3, 2010 12:07:51 GMT 1
Jo det ska bli rätt intressant själv , att se hur jag ska göra! blev tvungen att välja mina färger själv , pga jag hittade ingen Airfix till humbrol eller nått annat conversion schema.. Men jag kommer nog fråga runt här när det det blir dags för vädring , torr borstning etc .. och det är snart
|
|
|
Post by Micke on Dec 3, 2010 13:47:00 GMT 1
|
|
|
Post by Bryggarn on Dec 3, 2010 14:13:17 GMT 1
joda den funkar nog toppen men varför hittade jag inte den , har ju redan köpt alla färger som jag tyckte skulle passa ... vars ska man köpa spray burkar? vägrar sitta o pensla skråvet , det blir inte fint Redan gett mig på lite spacklande ... maffig? oja! Tackar tackar.
|
|
|
Post by Bryggarn on Dec 14, 2010 16:20:41 GMT 1
Diverse påbyggnader som är ihop monterade. dock olackade. Skrovet har fått durk, eller båtgolv:D ja ni fattar, tung passform, våld,massa lim , spackel , och tejp för att hålla allt på plats. Men det är lite arbete kvar innan det är klart.
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 16, 2010 21:25:31 GMT 1
Haha, snatiken så ful avatar du har, mannen. ;D
Gött med en hederlig tysk gammal pråm i gigant-format också. Jag beundrar verkligen att du sätter tänderna i den där.
|
|
|
Post by Bryggarn on Dec 17, 2010 21:16:27 GMT 1
Haha, snatiken så ful avatar du har, mannen. ;D Gött med en hederlig tysk gammal pråm i gigant-format också. Jag beundrar verkligen att du sätter tänderna i den där. Ful! den är ju as gullig den har då alla tänder kvar jo men känns som att jag fastnat nu . behöver få tag på spray färger så man kan lacka skrovet, vägrar att pensla .. tips ?
|
|
|
Post by Bengt on Dec 20, 2010 15:17:48 GMT 1
Sorry, färgburkar var det länge sedan jag höll på med. Men någon av de hobbyhandlare eller färgdito som finns i stan borde väl ha slagskeppsgrå på burk.
|
|
|
Post by Bryggarn on Dec 20, 2010 22:32:08 GMT 1
Sorry, färgburkar var det länge sedan jag höll på med. Men någon av de hobbyhandlare eller färgdito som finns i stan borde väl ha slagskeppsgrå på burk. antog nästan det , ni kör väll typ alla med Airbrush! måste kanske söka mig dit , men tack iaf, får se vad mellan dagarna inbringar!
|
|
|
Post by Krilleman on Dec 29, 2010 13:20:13 GMT 1
Härligt med ett båtbygge. Jag har själv sneglat på Tamiyas Bismarck under helgerna efters jag sett en dokumentär om där de letar vraket efter henne och HMS Hood.
|
|
|
Post by Bryggarn on Jan 10, 2011 21:57:16 GMT 1
Fan så nöjd man är ! mitt första "dry brushing" svep gick super bra! fick till en riktigt härlig nötning på dvs delar Min kamera suger och ger inte mitt arbete rättvisa , men MADE MY DAY!
|
|