|
Post by newsoft on Jul 12, 2010 0:17:06 GMT 1
En film om Bf-109 G2 "Black 6" Underbara bilder.
Del 1 av 9.
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6
Del 7
Del 8
Del 9
|
|
|
Post by Force on Jul 12, 2011 23:10:24 GMT 1
Det här inlägget har jag helt missat. Trevliga filmer det där. Jag har ju alltid gillat kolvmotorer av alla de slag och Merlin och Griffon har legat varmt om hjärtat då ju en V12:a alltid har härligt ljud. Men jag har på senare tid börjat vackla och tvivla i min "tro" och ge efter för en ännu fränare maskin, kanske inte lika stark på höjd som Merlin var men ack så trevligt ljud den har...för Tyskens DB 605A och andra varianter av denna maskin håller på att ta över då vinet av kompressorn och 35,7 litersmotorns grova röst ju gör att man får ståpäls över hela kroppen. Den må vara gammal men här är en filmsnutt jag hittade för ett tag sedan på samma Messerschmitt BF 109 G10 som är med i filmen ovan med svart 2. Skruva upp ljudet ordentligt, klicka på länken och njut till dryga 10 minuters flyguppvisning av Walter Eichhorn. youtu.be/CnpC_BcK7xYI slutet av filmen flyger han formation med en BF 108 Taifun (som inte riktigt är lika frän ) och man märker att 109:an har lite svårigheter att flyga så sakta som 108:an. Tyvärr skadades även den här 109:an vid en landning för några år sedan och jag vet inte om den är reparerad och flygduglig igen, men det borde den vara. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Jul 13, 2011 21:33:37 GMT 1
Örongodis! Tackar.
|
|