|
Post by Tandapan on Jan 29, 2010 10:50:06 GMT 1
Igår hämtade jag ut paketet med Tamiyas nya Spitfire. Observera att jag fått den i födelsedagspresent, så det är inte Hampus blöjor som blir lidande av det hiskeliga priset på modellen... Det som står i recensionerna av modellen verkar stämma. Den är helt fantastisk. Ytdetaljeringen är det bästa jag har sett någonsin på en plastmodell. Hur den är att bygga kan jag förstås inte uttala mig om men det brukar ju sällan vara några större problem med Tamiyas modeller. Ett dekalark från Victory är på väg i posten och det blir den med amerikansk märkning (WZ-JJ, Lady Ellen III) som jag kommer att bygga. Den var baserad i Italien och ser otroligt skabbig ut på de bilder jag fått tag i av den. www.victorymodels.com/SF6/html/products/VPD32004.htmlJag längtar verkligen efter att få bygga den här modellen. Tror att det kommer att bli en upplevelse utöver det vanliga. Ska försöka ta några bilder på ramarna när/om jag får tid. /Mattias
|
|
|
Post by Braemp on Mar 20, 2010 9:24:20 GMT 1
Jag läntar verkligen efter att få se dig bygga denna modellen, jag tror att DET kommer att bli en upplevelse utöver det vanliga. Visst är det lite ödesförutbestämt detta mötet? Som att allt som skett i mitt liv ledde fram till att Tamiya gjorde världens bästa modell och att du fick lägga vantarna på den
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 26, 2010 9:50:16 GMT 1
Öehehehe... Nu ska vi inte ropa hej innan bäckenet är tömt; jag kanske faular ut mig å det grövsta. Fast den verkar ju lättbyggd ändå och jag har stackat upp med lite av Citadels metallfärger att använda till motorns diverse rör och grejor.
|
|