gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Feb 10, 2010 18:32:41 GMT 1
kul att se hur det växer fram ditt husbygge ,, bli ju så sugen på ett sådan här bygge nu ,,,,,
|
|
|
Post by DCycle on Feb 23, 2010 13:11:53 GMT 1
Bygget har gått på snålfart på sistone. Fick lite draghjälp av Krilleman som donerade ett polskt hus från Miniart. De polska fönstren har importerats till Carentan nu med ett tillfredsställande resultat. De fick även fönsterglas som kommer från locket på en Kesoförpackning. Fönstren har monterats på ramar av balsaträ och sedan fixerats med vitlim. Vissa ska vara öppna så att det går att skjuta ut genom dem och kasta handgranater. Man kan även skymta den ljusgråa wash som jag lagt på vita ytan på fasaden. Den kräver fortfarande lite finputsning innan jag är helt nöjd. Kan inte låta bli att säga att jag blir imponerad av detaljrikedomen i Miniarts byggnader, vilka känns betydligt bättre än min grovhuggna kåk. Jag tror jag kommer att nyttja fler detaljer från den modellen, bl.a. gjutjärnsdetaljer som kommer att finnas framför fönstren på översta våningen, och två lyktstolpar. Jag har även påbörjat takstolar utav byggram. Lite knepigt att få det stadigt när man saknar två av sidorna som håller uppe ett tak vanligtvis. Samtliga figurer som ska vara med i dioramat har landat med posten. Jag saknar däremot byggbeskrivning till Verlindenfigurerna. Någon som vet ifall det går att ladda hem sådana någonstans på nätet?
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 2, 2010 8:15:18 GMT 1
Om Krille donerar ett polskt hus till dig måste han betala gåvoskatt och du fastighetsskatt.
Hatten av för din uppfinningsrikedom, detaljkänsla och att det allmänt bara blir så jäkla bra.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 20, 2010 9:47:41 GMT 1
Det här är ju skitbra! Snygg färgkombination på väggen! Tror att det kommer att bli riktigt riktigt bra med lite små detaljer som du nämner. Det kripsr liksom till saker och ting. Kanke nån skylt eller affisch också? Verlinden har ju bla en massa skyltar. www.verlindenonline.com/store/1-35-french-commercial-signs-23.htmlVilka figgar är det? Jag tror faktiskt knappt att det brukar följa med byggbeskrivningar man får liksom gissa sig till med hjälp av boxarten.
|
|
|
Post by DCycle on Mar 22, 2010 15:41:49 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Jan 31, 2011 14:49:37 GMT 1
En liten sen uppdatering. Hittade dessa foton i kameran, tagna i september. En av figurerna, en tysk fallskärmsjägarfigur från Tristar. Inte den bästa kvalitén jag sett på gjutningen. Splinter-mönstret var knepigare att göra än jag trodde. Hade en tuschpenna i grönt med riktigt tunn spets tidigare som var perfekt för att göra de vertikala linjerna, men nu verkar den ha torkat igen.
|
|