gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 15, 2010 14:50:17 GMT 1
Är ju lite utomsocknes och har väl inget med detta att göra ,, men kommer att stödja er så gott jag kan med medlems avgifter osv och loggan blir fin
|
|
|
Post by newsoft on Jan 15, 2010 15:33:36 GMT 1
Titta! Jag tror vi börjar närma oss. Gillar definitivt den där borstade ytan. Skall som sagt skicka typsnittet till Matte och se hur det funkar med det.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 15, 2010 16:20:05 GMT 1
Wow!
Snyggt!
|
|
|
Post by DCycle on Jan 15, 2010 17:36:39 GMT 1
Kolla! Ser ju ut som Hammarlack eller förzinkning eller något. Jag lade på en betongtextur på bakgrunden och gjorde en lätt "embossing" på texten bara. Betongtexturen fick jag fram genom att bildgoogla på "concrete texture" och en sådan bild lade jag som ett lager ovanför grå/vita bakgrunden. Lagret fick egenskapen "overlay" och sedan gjorde jag den transparant till 30-40 %. Busenkelt.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 19, 2010 10:13:38 GMT 1
Så här skulle den bli med typsnittet Daniel skickade mig: Illustrator hanterar ju inte skuggor och effekter så bra som Photoshop så ska man göra den webbanpassad får man fixa sådant i Photoshop i stället. Jag är ju yrkesskadad och är van att göra bilderna tryckanpassade. DCycle får gärna sätta tänderna i den...
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 21, 2010 13:07:59 GMT 1
Ingen som tycker något om logon med det nya typsnittet? Kom ihåg att även negativ kritik emottages positivt.
|
|
|
Post by DCycle on Jan 21, 2010 13:47:12 GMT 1
Jag tycker att "björkfonten" gör att texten mest ser sönderskjuten ut. Det blir svårläst när texten är så stor som logotypen är ovan. Jag gav däremot inte upp idén om björkar så jag spann vidare på det, men fortsatte på den första loggan du gjorde. Kom fram till tre snarlika förslag: "UMBS" i björknäver á natruell. "UMBS" i gyllene björk. "UMBS" i natruell björknäver och övriga gulddetaljer med en hint av ruffigt björknäver.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 21, 2010 19:35:50 GMT 1
Det ligger mycket i det du säger om att den ser väldigt uppluckrad ut i den där storleken. Jag gillar dina varianter på temat och av de tre gillar jag nog "Gyllene björk" bäst då den kontrasterar mest mot bakgrunden. Ett lyckat kommittéarbete måste jag säga. Jag tycker vi kör en poll på dessa tre förslag om inte vi har några andra förslag. P.S. Kanske en kombination av variant 2 och 3 skulle bli min absoluta favorit. ;D
|
|