Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Sept 13, 2007 17:06:04 GMT 1
Hej alla UMBS:are ! Jag har varit lite "osynlig" här ett tag men jag har ändå haft koll på alla aktiviteter här och är GRYMT imponerad över alla kreativa byggen som är på G. Själv har jag börjat pyssla med en resin SAAB B18 B av fabrikat CW-models. Jag har gjort några inlägg på IPMS-forum om detta bygge - inspirerad av Peter som bygger en Broplan (vacuform) som ska bli en T18B. Här kommer en snabbgenomgång av mitt bygge iallafall: började med att packa upp delarna - resin och vitmetall. hälsningar från Thomas motorgondolerna till modellen sticker ut för långt från vingframkanten och måste kortas och dessutom vinklas om för att det ska se riktigt ut. oljekylarna ska vara parallella med marken. efter många om och men (och slipande och torrpassning) fick jag äntligen dit de SAAB-la motorgondolerna Jag fixade också ramar till huvarna av plasttejp och satte dit de med blue-tac. I detta skick befinner sig planet nu -stadigt förankrat i "Lego-torrdocka" i väntan på INREDNINGEN !!!!!!(pust...!)
|
|
|
Post by Micke on Sept 13, 2007 20:57:00 GMT 1
Asså... jag blir gräsligt imponerad av ditt bygge, Thomas! Kul att se dina bilder på vårt forum igen. LEGO-jiggen är verkligen en idé jag ska "sno" av dig. Ser fram emot fortsättningen på detta bygge.
Micke
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 13, 2007 21:34:52 GMT 1
Ja här snackar vi om en modig man, minsann. B-18 är en av mina favoriter bland svenska flygplan, så det blir verkligen spännande att se hur detta bygge utvecklar sig. Verkar vara en rätt magisk insats du har gjort för att fixa vinkeln på motorgondolerna också och jag böjer mig i vördnad. I våras grävde jag och min bror upp det Lego vi har kvar sedan vi var barn och jag hade just det där med jigg-bygge i tankarna då. Man kanske borde bygga ett WW1-plan bara därför?
|
|
|
Post by Braemp on Sept 15, 2007 11:25:55 GMT 1
Waooow, detta är riktigt modellbygge. vackert och dessutom en saab. Riktigt kul att det rör på sig här på forumet nu när hösten kommer
|
|
|
Post by newsoft on Sept 15, 2007 11:39:28 GMT 1
Grymt imponerad! Att bygga den där modellen verkar vara detsamma som att ge sig in i en brottningsmatch med Karelin. Jag gillar också det planet och fattar inte att någon större europeisk tillverkare gett ut den i injektionsgjuten plast. Heller hade känts logiskt.
|
|
|
Post by aj on Sept 15, 2007 21:55:04 GMT 1
Resin, hel modell, skulle inte våga mig på det, inte en chans, Respekt!!!!! Legojigg, bra tips. MVH Anders
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Sept 15, 2007 23:38:09 GMT 1
|
|
50m2
New Member
|
Post by 50m2 on Dec 1, 2007 22:08:26 GMT 1
Tjena! Ser fram emot fler bilder på ditt bygge, vet ungefär vad som krävs och det är inte lite. Helresin modeller kräver en j-la massa jobb. Man får liksom ingenting gratis. Hoppas du orkar ända fram.
Peter 50m2
|
|