|
Post by Micke on May 7, 2006 18:17:23 GMT 1
Fick en idé när jag städade (nåja) byggrummet senast: Skulle tro att vi alla har en del obyggda byggsatser i våra gömmor som av olika anledning förmodligen aldrig kommer att bli byggda? Vad sägs om att vi alla tar med en av dessa på nästa byggmöte... inslagen som ett anonymt paket... sen kan vi leka "Secret Santa" där dessa paket slumpartat fördelas ut bland oss... Kanske får man tillbaka sitt eget, kanske får man något som man aldrig skulle köpa själv eller också kommer ett gammalt skåplik i händerna på någon som faktiskt blir jätteglad och inspirerad av att bygga ihop den... vem vet? Säkert är dock att det blir litet rotation på grejerna och förhoppningsvis en trevlig stund. ;D /Micke
|
|
|
Post by newsoft on May 7, 2006 19:03:22 GMT 1
Jag gillar idén. Skall börja fundera..
|
|
|
Post by Krilleman on May 7, 2006 20:45:03 GMT 1
Lät som en kul idé. Skall se vad jag har liggande.
|
|
|
Post by one0wonder on May 8, 2006 9:56:00 GMT 1
håller med ska titta efter jag med
|
|
|
Post by one0wonder on May 8, 2006 10:09:52 GMT 1
Jag har följande ide till utdelning/utlottning Jag råkar just nu ha några flyttlådor framme så jag tänkte att när vi kommer så numererar vi "vår present" 1->1+x och lägger den i lådan sedan får vi dra ett kuvert när alla är där med en siffra 1->1+x. sedan delar vi ut "presenterna en och en där ex jag drar en byggis och läser numret på denna osv
fan nu kände jg mig typ tolv alltså mvh johan styffe
|
|
|
Post by Micke on May 8, 2006 10:25:28 GMT 1
Hehehe! Det där lät komplicerat Johan... kan man få en illustrerad beskriving typ IKEA? ;D Kul att ni verkar gilla iden.
|
|
|
Post by Bengt on May 8, 2006 11:42:27 GMT 1
I'm game! Har nog en eller ett par kartonger som aldrig kommer att bli något av iallafall.
|
|
|
Post by newsoft on May 8, 2006 20:32:37 GMT 1
Funderade på om man skulle märka "hemliga lådan" med typ FLYG eller PANSAR? Eller kanske alla klarar lite cross over? För mig personligen spelar det ingen roll.
|
|
|
Post by Micke on May 8, 2006 21:19:38 GMT 1
Min tanke var att typen av byggsats inte skulle spela någon roll. "Cross over"-tanken var liksom kärnan i det hela. Men är det någon puritan som har andra åsikter så... speak up.
|
|
|
Post by one0wonder on May 8, 2006 22:15:09 GMT 1
Ska vi ha "a gentlemens agreament" eller ska vi stipulera mera regler visavi ursprung ålder pris osv. jag är inne på att lotta ut byggisarna så det spelar ju ingen roll om det står bil eller båt heller johan
|
|
|
Post by Micke on May 8, 2006 23:48:01 GMT 1
Jag förutsätter att vi alla är gentlemen. Detta är en kul grej och ingen "pissing-contest". Exempel: Om jag väljer att stoppa ett 48-flygplan i potten och vinner en båt i 1/700 så är det ingenting att hänga läpp för. Bil, båt, flygplan, pansar, figur eller Airfix blåmes spelar inte någon roll. ;D
Tanken ska vara: Vad kan någon annan än jag ha glädje av? Inte: Vad kan jag tjäna på detta?
|
|
|
Post by Braemp on May 9, 2006 11:04:01 GMT 1
yess klart jag är med. Jag funderar ganska ofta hur jag ska kunna krympa stashen, men detta är en helt lysande ide (förutom att jag tar med mig en hem igen också). Är det ok om jag kanske tar med två?
|
|
|
Post by Micke on May 9, 2006 12:26:03 GMT 1
För att detta ska funka någorlunda inser jag att det tarvar några enkla reglor:
- Ett PAKET per givare (paketet kan innehålla mer än en byggsats om så önskas) - ALLA som kommer på mötet har med ett paket annars blir det inget kul. (spread the word) - Paketet ska vara inslaget och någorlunda anonymt. - Det bör inte sjungas några julsånger under cermonin. - Glögg är optional.
|
|
|
Post by Bengt on May 9, 2006 16:34:31 GMT 1
Låter som väl valda kriterier. Och ett alkoholfritt alternativ för bilförare.
|
|
|
Post by one0wonder on May 9, 2006 18:24:47 GMT 1
men appropå så om det här är populärt kanske vi ska ha ceremonin i december i fortsätningen, ett årsmöte/julmöte typ hmmm ska bengt få vara med ... jag menar VEM vill ha en resin condor i 48, jag bara frågar
|
|