|
Post by DCycle on Nov 25, 2005 16:37:57 GMT 1
På onsdag, den 30:e skall Åkerbloms ha Tema Militärhistoria - andra världskriget. Läste en notis om detta i dagens VF. Det skulle vara föreläsning av någon person som jag inte kommer ihåg namnet på.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 25, 2005 19:14:33 GMT 1
Hmm, på onsdag är jag ju i Umeå...
Edit: Måste man föranmäla sig någonstans eller kan man dyka upp som en annan gammal semi-skåning?
|
|
|
Post by Braemp on Nov 26, 2005 0:48:02 GMT 1
jag kan räkna mig som gammal semi-skåning eftersom jag huserade i lund 95 så vi kan bilda front om de bråkar! Man kanske skulle kunna träffas på klubben å äta en bit innan?
|
|
|
Post by DCycle on Nov 26, 2005 2:48:45 GMT 1
Jag har inte lyckats hitta någon info om detta på nätet, trots lite googlande och dylikt. VF-tidningen (fredagens) finns bara på jobbet, så jag kan inte referera mer till den. Om någon har vägarna förbi Bokia, så får de gärna kolla efter mer info/fråga... själv är jag upptagen hela helgen.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 26, 2005 3:33:08 GMT 1
Jag kollar upp det imorgon.
De var Överstelöjtnant Bo Sundqvist, militärhistoriker, som ska hålla föredrag om andra världskriget kl 19.00 30/11. Det utlovades livliga diskussioner. De bjuder på dricka o tilltugg, och specialpriser på ww II litteratur. Det såg ut att finnas några nya titlar som jag inte sett tidigare.
Biljett hämtar man i kassan och det kostar inget.
|
|
|
Post by DCycle on Nov 27, 2005 14:37:10 GMT 1
Jag å fyra militära kollegor ska dit. Var det begränsat med platser?
|
|