|
Post by newsoft on Aug 19, 2006 0:43:59 GMT 1
|
|
|
Post by Micke on Aug 19, 2006 9:02:34 GMT 1
Som sagt: Lovande! Clintan har ju gjort en del guldkorn sedan han placerade sig bakom kameran. Men jag vill se mer av maskinen som den där japanen kliver ut innan jag uttalar mig om det historsika värdet.
|
|
|
Post by newsoft on Nov 4, 2006 0:12:23 GMT 1
Jahapp! Var just och såg denna. Måste nog säga att den är mycket sevärd. Segar sig lite bitvis men alla scener från Iwo Jima är mycket välgjorda och för en gångs skull sitter man inte stör sig på en massa inkorrekta fordon och grejor. (nörd som man är) Det är lite kul dock att det förekommer skådisar från både Saving Private Ryan och Band of Brothers. Gå och se!
|
|
|
Post by Braemp on Nov 4, 2006 20:19:49 GMT 1
Hörde just på vetenskapsradion historia på p1 (jorå man har blivit stofil, lyssnar bara på vuxenradio) där den fick en mycket stark 4 i historisk korrekthet, det som drog ner den från en femma var att vissa granatnedslag var lite för filmiska. Observera att de bara bedömer historisk korrekthet inte ett ord om skådespeleri, foto eller manus.
|
|
|
Post by Micke on Nov 4, 2006 20:43:55 GMT 1
Jag och Jessica såg den i afton och vi blev väldigt nöjda. Jessica (brukar ha koll på sådant) hävdar att den kommer att plocka hem några tunga Oscarsstatyetter. Själv gillade jag flygscenerna.
|
|