|
Post by Micke on Jul 20, 2006 10:07:50 GMT 1
... När man väntar på ett paket och hör ett välbekant "THUMP" i brevlådan... bara för att upptäcka att det är HM-katalogens höstutgåva som kommit.
|
|
|
Post by Bengt on Jul 20, 2006 10:25:19 GMT 1
LOL! Känner igen situationen, fast i mitt fall var det motorcykeldrev till sonen istället för...
|
|
|
Post by Micke on Jul 20, 2006 13:49:08 GMT 1
Ett motorcykeldrev är ju liiitet ballt i allafall. ;D
|
|
|
Post by newsoft on Jul 20, 2006 16:03:11 GMT 1
Hmm.. Så du väntar på ett paket? Intriguing.. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jul 20, 2006 22:17:27 GMT 1
Jag väntar nästan alltid på paket. Det gäller att sätta guldkant på livet. Denna gång var det inte modellrelaterat men ett sådant paket är också på G... från Meteor, till Matte och mig. ;D
|
|
|
Post by Force on Jul 21, 2006 10:55:53 GMT 1
Ja det är kul med paket, nästan som lite julafton varje gång, så jag förstår din besvikelse Micke. HM har ju iofs också modeller i sin katalog.....men dom är nog inte till salu och kanske inte av den sort vi brukar avhandla här ;D [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Jul 21, 2006 18:36:32 GMT 1
Ja, jag hade lilla julafton idag, jag med. Lite TV-underhållning inför helgen. ;D Tack till Micke som berättade om den. Annars hade jag aldrig vetat att den existerade. Har bara sett pilotavsnittet än men den är rätt underhållande. Man stör sig som vanligt på att planen är felmålade och av fel variant men hey, det är ju Corsairs iaf och det är rätt många flygscener.
|
|
|
Post by Force on Jul 21, 2006 18:57:31 GMT 1
Ahhh..Där har vi det!! jag har funderat så jag blivit nästan tokig(are) på vad den serien hette. Jag såg nog dom flesta avsnitt av den på tv i kabel tv:s barndom här i umeå i mitten på 80-talet, jag kommer inte ihåg vilken kanal den gick på,det kan ha varit Sky Channel som körde den, och om jag inte minns fel gick den vid 18-19 tiden varje vardag. Jag tyckte också att den var rätt underhållande.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Jul 22, 2006 0:58:56 GMT 1
Lägg märke till bullisen! Jag tror tillochmed Krille skulle gilla denna serie. En kul anekdot: Jag har sett några avsnitt av Black Sheep hemladdade från mulan, samtidigt som jag tittade på serien "Guldapans hemlighet" - Till min oerhörda förvåning... nåja... la jag märke till att många av flygscenerna var identiska. Det gäller alla scener med japanska Zero/Harvards. Å andra sidan delar dessa två serier en skådis också. Guldstjärna till den som vet vem.
|
|
|
Post by newsoft on Jul 22, 2006 19:50:21 GMT 1
Det här är lite fusk men jag råkade häromdagen läsa artikeln på ARC, tror jag det var, om han som byggde Cutter's Goose och han nämnde ju den smått alkoholiserade mekanikern Corky och att han var med i Black Sheep. MacGyver's chef var med som en överste också.
|
|
|
Post by Micke on Jul 22, 2006 20:01:38 GMT 1
Guldstjärna! ;D Att plocka "MacGyvers chef" visar hur underbart "geekiga" vi är! Jag kan också meddela att "Odo" från ST DS9 är med i ett senare avsnitt av "Black Sheep"
|
|