|
Post by Micke on Jul 2, 2006 16:29:33 GMT 1
|
|
|
Post by Bengt on Jul 2, 2006 23:36:05 GMT 1
Kul! När sedan sökmotorerna hittar den oxå, så det blir ännu mera snurr på besöken.
|
|
|
Post by pebben on Jul 3, 2006 0:08:29 GMT 1
mmm en krom vicke är en trevlig avkoppling från allt millitärt kanske skulle köpa en bil modell som lite omväxling?
vampire flygkroppen (på g) är det den vingarna var till
// pebben
|
|
|
Post by Braemp on Jul 3, 2006 10:17:07 GMT 1
Snyggt! Blir alltid lika glad när jag ser inbjudande och bra sidor.
Dessutom inser jag just att hangaren är perfekt att plåta mustanger framför ;D
|
|
|
Post by Micke on Jul 3, 2006 11:04:44 GMT 1
Visst hör Vampirevingarna ihop med kroppen. Förr eller senare ska de sammanfogas igen. Braempa: Självklart passar hangaren utmärkt som Mustangfond... i alla skalor!
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 5, 2006 11:02:23 GMT 1
Kanon med ny hemsida. Jag har Bernhard från Österrike på besök just nu och vi ska nog åka dit och titta lite i helgen.
Bra tips det där om att plåta hangar och grejor... Ska inte glömma kameran.
|
|
|
Post by Micke on Jul 5, 2006 11:14:30 GMT 1
Mycket nöje! Med litet tur så jobbar Pelle i helgen - Fråga efter honom - Kanske går det att få en V.I.P-Tour. Hälsa Bernhard M
|
|
|
Post by Force on Jul 13, 2006 22:14:39 GMT 1
mmm en krom vicke är en trevlig avkoppling från allt millitärt kanske skulle köpa en bil modell som lite omväxling? vampire flygkroppen (på g) är det den vingarna var till // pebben Ja se på tusan...visst rackarn är det en "kromvicke" på en av bilderna, eller Ford Crown Victoria som dom ju egentligen heter (Skyliner Crown Victoria om dom har plexiglasttak), bilen på bilden ser ut att vara en 55:a om jag nu såg rätt i mörkret. AMT har gjort en Ford Victoria (som även går att bygga som Crown Victoria med eller utan plasttak, dock ej helt korrekt om man ska vara petig) i skala 1/25 men det är en 56:a vilken i mitt tycke ser bättre ut än 55:an. Den brukar dyka upp med jämna mellanrum och det var inte allt för länge sedan den var ute sist. [glow=li,megreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by pebben on Jul 13, 2006 22:57:47 GMT 1
;D mnja crown victoria skyliner heter den väl? skämt åsido amt s 1/25 har jag nog totat ihop 3 stycken under tidigare år du vet den gammla 3in1 (byggde mycket bilar förr) om det är en 55/56 kan jag inte säga med den bilden men jag håller med om att 56an har klart snyggare lister ialla fall sen att den fick 12volt gorde nog heller inte ont (för dom som har råd med en vill säga) //pebben
|
|
|
Post by Force on Jul 14, 2006 16:01:21 GMT 1
Ja jag sa ju det.....nästan , modellnamnet är till och med Ford Fairlane Crown Victoria Skyliner om man nu ska vara riktigt noga . Det var precis den modellen jag menade, AMT's är den enda mig veterligt som finns i modell, Revell gjorde en 56 Sunliner (alltså en convertible) men den var i 1/32 om jag inte minns fel. Jag tycker det ser ut som det är smala lister efter sidan på den på bilden och jag ser inga blinkershus som går runt hörnet på framskärmarna så det verkar vara en 55:a. Vid en snabb blick för en oinsatt kan 55 och 56 vara väldigt lika, men det är rätt stora skillnader om man ser dom tillsammans, förutom grill, blinkershus, bredare lister mm har dessutom 56:an lite lägre tak än 55:an, om jag nu minns rätt var det en tum eller något sånt. Personligen tycker jag att Crown Victorian ser lite för bjäfsig ut med allt ditskruvat krom och jox, jag föredrar Fairlane Victorian (den vanliga HT:n utan krombågen alltså) för den har mycket renare linjer, men smaken är ju som bekant olika. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by pebben on Jul 14, 2006 16:26:55 GMT 1
HE he jag ser att du kan din läxa fast du glömde 500 nä jag retas bara men är du säker på det där med takhöjden? jag menar det är ju i grunden samma kaross i övrigt håller jag med om allt annat du skrev +att 56 fick oxå nya mätare (runda) fast själv föredrar jag chevrolet -60 men det är ju en smaksak
Mvh pebben
|
|
|
Post by Force on Jul 15, 2006 6:07:10 GMT 1
Ja jag har ju varit biltok i hela mitt liv så det har väl fastnat ett och annat genom åren. ;D Anledningen till att jag inte tog med 500 är att Fairlane 500 beteckningen inte fanns förrän 1957 och 500:an var då lite lyxigare än dom vanliga Fairlanemodellerna. Vad gäller takhöjden så har jag läst eller hört det någonstans någongång, jag minns inte var, ja grundkarossen på 55 och 56 är den samma men enligt vad jag tycks minnas ska taket vara lite lägre på 56:an. Dom amerikanska biltillverkarna byggde så många bilar varje år att en sådan förändring inte var några större problem att täcka ekonomiskt. Jag är allätare av Amerikanska bilar och har favoriter hos alla märken, det är så många att jag inte orkar lista upp dom. Men om jag hadde fritt val bland Fords 56:or så tycker jag att Victorian är snyggast och föredrar den framför den betydligt dyrare och mer eftertraktade Crown Victorian. Alla man hör som vill ha en 56 Ford ska ju ha en Crown Victoria, men jag är inte som alla andra. ;D [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|