|
Post by Braemp on Feb 22, 2005 0:09:32 GMT 1
Så här fina gäster hade jag i lördags, ett snabbmöte med celebert besök från söder. Oberst Krille visar hur hans listigt randigt kamouflerade Nashorn avancerar över bordslöparen, Överamiral D funderar om inte Aberpipan ändå biter ifrån bättre än orginalet "den var ju jättedyr och har räfflor" ... General Aearletun försöker desperat hitta mina kaliber .30 patroner att ladda mg:n med ... "få se nu... åh, vad dumt att leka med nyspulvret just nu!" Aha! Vi tar nåt annat! Tut tut, här kommer kavalleriet, Danne hävdar fortfarande "men asså ärligt, fattaru inte den har räfflor" "Nähä ni cheatade, jag skulle vunnit om inte mg 34:an varit fastlimmad" Överste krille är inte helt nöjd med hur han slutligen föll på eget grepp. När vi inte fikade fantastiskt fika, (gissa vem som bakat?) studerade vi fina modeller mest hela tiden, krilles Nashorn och D-mans T-34. Sen när jag tröttnat på ungdomarnas lek och slängt ut dem (fast jag behöll Krilles fikabröd) så förvandlades mitt välstädade matbord på en nanosekund till detta kaos, Inspirationen var total! Man tackar för besöket! /Braemp
|
|
|
Post by Micke on Feb 22, 2005 0:17:51 GMT 1
Å vaffö ble man inte bjuden? Såg trevligt ut det där. Lovvärt att det hålls små inspirationsträffar på sidan om de "stora" mötena. Har faktiskt själv funderat på alternativet "Tematräff" då endast en sida åt gången av vår breda hobby avhandlas under en afton. Ibland kan det ju surra ordentligt i kupan när man kommer hem från en byggträff och microhjärnan försöker processa allt som dryftats.
|
|