|
Post by Krilleman on Nov 3, 2005 10:07:41 GMT 1
Hejsan gänget! Tänkte bara lägga ut bilderna på min "son" Patton. Han är en Miniatyrbullterrier (minibulle) och väger nu kring 2,5 kg. På bilden undersöker han en kanelbulle. Så nu vet ni varför det kanske inte blir så mycket byggt från min sida den närmaste tiden.
|
|
|
Post by Micke on Nov 3, 2005 10:13:01 GMT 1
Jag och min sambo Jessica fällde ett tvåstämmigt "Ohhhhhhhhhhhhh" när vi fick se bilden. Får man göra hembesök vid tillfälle?
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 3, 2005 13:02:04 GMT 1
Självklart är det bara att komma och hälsa på.
|
|
|
Post by one0wonder on Nov 3, 2005 16:02:59 GMT 1
sweeet über gullig gick fort det där? på hunddagen funderade du bara ännu
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 3, 2005 19:40:11 GMT 1
Det var faktiskt på hunddagen vi fick tips om att en av uppfödarna vi varit i kontakt med hade valpar på gång. Mail skickades för att visa att vi fortfarande var intresserade. Tre dagar senare föddes en kull på två valpar. Vi hade en rackarns tur att få en av valparnaeftersom detta var Minibulle nr 2 och 3 som föddes i Sverige under -05. Det är därför en ruskig efterfrågan efter dem. Två bilder till på min lilla pansargeneral:
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Nov 4, 2005 9:08:51 GMT 1
Otroligt söt sak, jag undrar, hur går den "lille" ihop med de andra djuren?
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 4, 2005 11:24:20 GMT 1
Med de andra djuren antar jag att du menar min Iller Gandalf. De har bara fått träffas rätt snabbt än så länge. Men det kommer nog gå bra för mini-bullar har ingen jaktinstinkt.
|
|
|
Post by one0wonder on Nov 4, 2005 12:11:30 GMT 1
Annars så tror jag nog att the G man är stor nog att ta vara på sig själv. Läs klättra upp någonstans. Men ioch med att Patton nu är valp så borde det gå bra att få dom att trivas med varandra. Möjligen en skvätt avundsjuk från mr G Sedan en norsk skogskatt med namn Rommel eller
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 30, 2005 12:17:21 GMT 1
Njä men en Borderterrier som får heta Monty skulle vara kul. Patton är nu 12 veckor och väger lite över 5 kg skulle jag tro (köksvågen går bara till 5kg). Lägger upp en bild när han testar en av sina tröjor (som inte är värst poppis). På bilden är han kring 10-11 veckor.
|
|