|
Post by Krilleman on May 17, 2005 10:23:52 GMT 1
Har ni fått tag i några biljetter till Star Wars Episode III?
Själv har jag två på torsdagskvällen. Såg att det fortfarande finns biljetter till premiären 23:59 på onsdagen.
|
|
|
Post by Micke on May 17, 2005 12:02:38 GMT 1
Nja, jag tänkte nog vänta ett par veckor tills "kidsen" är borta från biograferna.
|
|
|
Post by Tandapan on May 17, 2005 12:06:11 GMT 1
Jag kommer att göra precis som Micke och vänta tills det är lättare att få tag på platser på precis rätt ställe i salongen. Att döma av recensionerna kanske man inte blir besviken på filmen heller. Saaa-weet!
|
|
|
Post by one0wonder on May 17, 2005 14:49:13 GMT 1
Jag ska gå på Söndag 18:00
|
|
|
Post by Krilleman on May 19, 2005 20:58:43 GMT 1
Ojojojojojojojojojojojojojojojojojojojoj!!!!!! Har precis kommit hem efter att sett Episode III och vill inget annat än att sätta igång SW: A new hope. ;D Utan att förstöra nått för er andra kan jag säga att den här verkligen knyter ihop säcken på ett otroligt snyggt sätt. Lite vemodig är jag i allafall eftersom nu är sagan slut.
|
|
|
Post by Micke on May 20, 2005 0:22:15 GMT 1
Helt slut är väl ändå inte sagan? Jag hörde något om en TV-serie som ska täcka de 20 åren mellan E-III och E-IV. ;D
|
|
|
Post by Tandapan on May 20, 2005 8:12:29 GMT 1
Nu har jag bokat biljetter till E-III. Väntar till den 26/5 så vi får sitta på kalasbra platser. Kritikerna verkar ju rätt eniga om att den är värd en fyra i betyg så jag ser verkligen fram emot detta. Har sett igenom DVD-boxen med E-IV till E-VI + extramaterialet och funsar på om man ska se The Phantom Menace och Attack of the Clones i dag kanske... Har någon av er läst Timothy Zahn's böcker om Star Wars, förresten?
|
|
|
Post by DCycle on May 20, 2005 8:51:27 GMT 1
Vissa personer jobbade på premiären (läs: jonglerade med eld), och fick därmed se midnattsvisningen... *Host host* Inte varje dag man springer upp på "scen" i biosalongen just när reklamen slutat. Kan inte annat än hålla med Krille... Cirkeln är sluten! Värdigt! Personligen anser jag att de recensioner jag sett inte verkar ha alla hemma...
|
|
|
Post by Micke on May 20, 2005 8:54:10 GMT 1
Erkänner att jag läst Zahn's böcker med stor behållning. "Heir to the Empire"-trilogin är grym!
|
|
|
Post by Krilleman on May 20, 2005 9:59:51 GMT 1
Jepp. "Thrawn trilogy" är nog de bästa Star wars -böckerna jag läst. De är så spännande att man inte kan sluta läsa. Läs mer här: se.starwars.nu/litteratur/index.asp?iPageId=786 En annan bokserie som jag också rekomenderar är han Solo trilogin. Där får man följa vad som hände den gode Han innan SW: Anh. se.starwars.nu/litteratur/index.asp?iPageId=781Jag rekomenderar alla att se Ep I & II (samt clonewars om ni har tillgång till den) innan ni går och ser Ep III. En sak skall den gode George ha cred för. Han lyckades riktigt bra med att ändra utseendeet på teknologi steg för steg sedan Ep I. I den är ju i princip allt strömlinjeformat och datorerna ser ruggigt avancerade ut (detta kan också bero på att det är teknologi från Naboo). Redan i Ep II märktes hur kantigheterna började komma in (klontruppernas fordon osv) och i Ep III är det ännu mer kantigt. Sedan har han också lyckats med att få med smådetaljer som kan bindas till originaltrilogin. Jag fullkomligt älskar sånt. Hade jag råd skulle jag gå och se den igen. Här får ni en liten nostalgitripp:
|
|
|
Post by Tandapan on May 20, 2005 15:58:31 GMT 1
Aha, jag undrade just hur han skulle lyckas "bakdatera" teknologin... Angående Zahn's böcker så var det kanske 7-8 år sedan jag läste dem, men vad jag minns så var det mycket välskrivna och precis som Krille säger, så kunde man inte lägga ifrån sig dem.
|
|
|
Post by newsoft on May 22, 2005 14:27:14 GMT 1
Efter att ha reflekterat några timmar över Revenge of The Sith så har jag kommit fram till att den var bra om än lite ojämn. Vissa scener led tyvärr av svår CGI-överbelastning. En (nördig) iakttagelse som jag störde mig lite på var t ex ljussätningen av exteriören av Tantive IV i en scen, men det är ju små detaljer. Det den hade däremot var vissa scener som var riktigt, riktigt bra och som, Krille säger, den blir bättre ju längre tiden går. Sista scenen var perfekt.. Mitt betyg idag: 3/5.
|
|