|
Post by Tandapan on Feb 9, 2005 1:12:50 GMT 1
Hittade denna länk på IPMS Sthlm:s hemsida och har spenderat alldeles för lång tid inne på sidan. Riktigt fascinerande. Kan särskilt rekommendera "Säve Berghangar". Tres cool. hem.bredband.net/rehpat/bunker/index.html
|
|
|
Post by DCycle on Feb 9, 2005 19:20:43 GMT 1
Oh så nice! Jag är riktigt fascinerad av underjordiska komplex, allra helst bunkrar, tunnlar och gångar. Har en länk hemma (sitter annanstans nu) till en liknande sida för Atlantvallen. Kan skicka över den när jag kommer hem. /D
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 9, 2005 20:57:06 GMT 1
Oj, den får du gärna posta på forumet. Jag har länge närt en mer eller mindre sund dröm om att få åka neråt till kontinenten och kolla in gamla bunkrar och krigsskådeplatser så alla tips emottages tacksamt.
Undrar bara hur jag ska locka med min sambo på töcke upptäcksfärd. Hmm, Frankrike = vin. Kan funka.
;D
|
|
|
Post by DCycle on Feb 9, 2005 22:07:05 GMT 1
home.zonnet.nl/atlanticwall/Har använt denna som grund till ett dio jag har på G... Själva basen är så gott som klar... Det enda jag har kvar är att montera ihop figurerna å måla... Fast det tar jag efter jag blir klar med mitt andra pågående projekt - Marder II.
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 9, 2005 22:16:31 GMT 1
O harrejösses. Här ska botaniseras. 'N tackar å bockar.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 10, 2005 15:36:13 GMT 1
Åååh ja, Slagfältsvandringar är ruskigt intressanta. I frankrike finns det en del platser att besöka. Verdun, Somme, Normandie, Agincourt .... Sen finns ju också Oradour, du behöver garanterat vin efter det.
Jag har varit på några av våra slagfält, vi har ju ratan, sävar och hörnefors, kanske inte riktigt lika mäktiga som underjordiska bunkersystem, men funkar som Söndagsutflykt.
|
|
|
Post by newsoft on Feb 10, 2005 17:55:22 GMT 1
|
|