|
Post by newsoft on Oct 17, 2004 17:36:04 GMT 1
|
|
|
Post by Micke on Oct 17, 2004 21:49:18 GMT 1
Vadå, man får ju "0.1 s snabbare acceleration 0-100 km/tim" om man lägger ut 34 papp extra på en Volvo! ;D
|
|
|
Post by Krilleman on Oct 18, 2004 7:28:14 GMT 1
Skoda ser väl bra ut men det visar sig ganska fort att de har sina brister (tex osköna säten noll extra "lullull" osv
|
|
|
Post by newsoft on Oct 18, 2004 12:41:17 GMT 1
Osköna säten? Skulle inte tro det. Visst är det bra stolar i Volvo, men inte 30 000 kr skönare, plus att innerutrymmena är bra mycket större i Skoda. Nä, när det gäller de där två väljer jag nog Skoda över Volvo. Observera att detta är 2-liters dieslar också. Skall man ha en stark bensinare finns det bättre alternativ hos Volvo, men det är ju bara i Sverige vi inte har insett att diesel är det bästa för en bruksbil. På kontinenten står bensinpumparna nästan lika tomma som dieselpumparna här i Sverige.
|
|
|
Post by Force on Oct 22, 2004 19:54:22 GMT 1
Själv skulle jag nog inte valt Skodan, Volvon verkar vara en rejälare bil, nog för att jag aldrig provkört den men.... Skodaägare påstår ju att Skoda är samma som VW/Audi eftersom dom ingår i samma koncern men någonting beror ju prisskillnaden mellan dom på för både VW och Audi är betydligt dyrare. Jag tror inte att det BARA är för att dom är ihopsatta i Tjeckien.
Det kanske inte är så konstigt att dieselpumparna står tomma här, för vem har råd att köra dieselbil i Sverige i dagens läge, det är ju skitdyrt. Bilen är dyrare i inköp än en motsvarande bensinare, dieseln håller på att kosta rätt mycket (nog för att bensin inte heller är direkt billigt) och dessutom har ju svenska staten fått för sig att dieselbilar är väldigt smutsiga så vägtrafikskatten kostar en förmögenhet på dessa fordon. Sen att en modern diesel inte alls släpper ut särskilt mycket jämfört med en gammal verkar inte ha någon större betydelse i Statens ögon för dom SKA skatta ihjäl dieslarna.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Braemp on Oct 28, 2004 22:05:24 GMT 1
Jag väljer lätt en saab 900i -88. Mörkröd cirka 25000 mil ;D
Nähä ojdå det fick man visst inte välja......
|
|