|
Post by newsoft on Jul 3, 2004 14:42:00 GMT 1
Jag hade en skön stund idag på eftermiddagen. Efter att jag hade varit på stan och införskaffat en bok promenerade jag hemåt i sakta mak. Tyvärr under vissa smärtor i ena foten som jag dragit på mig efter en långpromenad igår, så när jag kom till Döbelns Plan satte jag mig ned vid fontänen och plockade fram boken jag köpt. Den börjar bra, så jag läste hela tre kapitel innan jag fortsatte hemåt. En klassisk sommarstund. Läshörnan...
|
|
|
Post by Micke on Jul 3, 2004 15:38:44 GMT 1
Ahh, det lät skönt! Trevlig liten oas du hade hittat dessutom. Har du semester nu?
|
|
|
Post by Bengt on Jul 3, 2004 15:49:09 GMT 1
Döbelns Plan är en fantastisk liten plätt, oftast befriad från det rödnästa och högljudda klientel som brukar befolka t.ex. Vänortsparken.
|
|
|
Post by newsoft on Jul 3, 2004 16:20:07 GMT 1
Micke: Nä, tyvärr börjar den inte förrän om ca. två veckor. 19:e juli. Jag hoppas på fler sköna sommarstunder då. Boken verkar vara en lättläst sak. Det blir nog till att köpa del 2 & 3 ganska snart. Den håller tydligen på att filmatiseras också.
|
|
|
Post by Micke on Jul 3, 2004 16:57:13 GMT 1
Ja, du ska nog vara glad att du inte har semester nu Vädret har ju en chans att bli bättre senare i Juli. Fältherrar i historien är inte riktigt min kopp te men det finns andra saker att avnjuta på min uteplats:
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 3, 2004 18:49:18 GMT 1
Härliga bilder. Varför är det alltid så att jag har tur med vädret när jag åker upp hit till Happis? För några år sedan var det regn i hela sverige utom här där det var +32. Den här veckan har det typ varit 20-25 grader varje dag. Själv har jag under den senaste veckan njutit av följande storverk. Ha det gött! ;D
|
|